Yerebatan’i Gördü ’Yesil Ürün’lerini Türkiye’ye Yöneltti
![[Resim: 8291492.jpg]](http://img522.imageshack.us/img522/8636/8291492.jpg)
Güney Kore’de 20 yildir faaliyet gösteren ve Asya krizinde pazarlama stratejisini degistirip 60 aya varan vadelerle satisa baslayip müsteri çagirmadan servis hizmeti vererek farklilik yaratan ’yesil ürün’ üreticisi Coway, Türkiye pazarina da girdi. Coway Baskani Kee Hong, Yerebatan Sarnici’ni gezip etkilendigini söyledi.
Güney Koreli ’green product’ (yesil ürün) üreticisi Coway, Türkiye pazarina girmeye hazirlaniyor. Ismi ’daima birlikte’ anlamina gelen Coway sirketi, ürettigi akilli klozetler, su aritma cihazlari, aritmali sebiller ve hava filtrasyon cihazlarini Hazar A.S.’nin distribütörlügünde Türk tüketicisiyle bulustaracak. Coway Baskani Joon Kee Hong, geçtigimiz aylarda Istanbul’da düzenlenen ’Su Forumu’na katildigini belirterek, "Yerebatan Sarayi’ni gezdim. Oradaki sarniçlari görünce, bu topraklarda tarihten beri suyun ne kadar degerli ve önemli oldugunu anladim" dedi.
Krizde Kiralama ve Taksit
Coway’in 1989 yilinda kuruldugunu söyleyen Hong, söyle konustu: "Firmamiz ilk 10 yilinda su aritma cihazlarina yöneldi. Bu dönemde ürünlerimizi satmak yerine talep ve pazar yaratmakla ilgilendik. 1998’de yasanan Asya krizinde satis yöntemimizi degistirdik. Tek seferde yüksek meblag ödeyerek satmak yerine düsük bedellerle ürünleri kiralamaya basladik. Biz bu finansal krizden itibaren iki konuda karar verdik. Birincisi, ürünlerin bedelini 60 aya bölerek aliciya ödeme kolayligi sagladik. Ikinci önemli kararimizda insanlarin bize güvenlerini saglamak için her iki ayda bir müsterinin, bizi aramasina gerek kalmadan servis görevlilerimiz müsterileri ziyaret etmeye basladi."
4.4 Milyon Müsteriye Ulasti
Hong, Güney Kore’de izledikleri bu strateji sayesinde su aritma cihazlari pazarindan aldiklari payin bugün yüzde 52 olduguna dikkat çekerek, "Hava filtrasyon cihazlarinda yüzde 49, akilli klozet kapaklarinda yüzde 57 ve su yumusatma cihazlarinda yüzde 80 pazar payina sahibiz" dedi. Güney Kore’de 4.4 milyon müsteriye ulastiklarini belirten Hong, "Piyasada rakipsiziz. En yakin rakibimizin 350 bin müsterisi var. 2 yildir dünya piyasalarinda büyümeye çalisiyoruz" diye konustu.
Aritma Projelerine Bakiyoruz
Türkiye ve Güney Kore’nin kardes ülkeler oldugunu vurgulayan Hong, söyle devam etti: "Türkiye’de yapilan Su Forumu’na katildim. Yerebatan Sarayi’ni gezip sarniçlari görünce, bu topraklarda suyun tarihten beri ne kadar degerli ve önemli oldugunu anladim. Türkiye büyük bir pazar. Su Forumu’na Güney Kore’den özel tesebbüs olarak sadece Coway firmasi katildi. Türkiye’de sadece aritma cihazi satmak degil, büyük boyutlu aritma projelerinde de yer almak istiyoruz."
Türkiye’yi Üretim ve Dagitim Merkezi Olarak Düsünüyoruz
COWAY Baskan Yardimcisi Inchan Yee ise Türkiye’nin konumu itibariyla oldukça büyük lojistik avantaji bulunduguna dikkat çekerek sunlari söyledi: "Ayni zamanda Vestel, Beko gibi büyük üretici firmalarin varligi, alt yapinin uygun oldugunu gösteriyor. Uzun vadede Türk devletinin sunacagi yatirim avantajlarindan faydalanilarak üretim ve dagitim konusunda Türkiye’yi bir merkez olarak görüyoruz. Stratejik olarak Türkiye bizim için önemli bir ülke.
Tuvalet Temizliginde Suyun Önemini Anlatmakta Zorlandi
COWAY Baskan Yardimcisi Inchan Yee, Türkiye’de tuvalet temizliginin suyla yapildigina isaret etti; Güney Kore’de ise sadece tuvalet kagidi kullananlar oldugunu hatirlatti. Inchan Yee, "O insanlara su ile temizligin ne kadar önemli oldugunu anlatmakta zorlandik. Türklerin dekoratif olan hijyenik ürünlerimize daha çabuk isinacagini düsünüyorum."
Türkiye’ye Özel Yeni Ürünler Gelistirecegiz
COWAY Baskan Yardimcisi Inchan Yee, aritmali sebil ve buz üreten cihaz gibi, Türkiye pazarina yönelik özel ürünler gelistireceklerini belirterek, "Ilk basta su aritma ürünlerinin popüler olacagini düsünüyoruz. Ayni zamanda akilli klozet kapaklarinin oldukça tutulacagini düsünüyoruz" diye konustu.
Hürriyet / 28.Haz.2009
![[Resim: 8291492.jpg]](http://img522.imageshack.us/img522/8636/8291492.jpg)
Güney Kore’de 20 yildir faaliyet gösteren ve Asya krizinde pazarlama stratejisini degistirip 60 aya varan vadelerle satisa baslayip müsteri çagirmadan servis hizmeti vererek farklilik yaratan ’yesil ürün’ üreticisi Coway, Türkiye pazarina da girdi. Coway Baskani Kee Hong, Yerebatan Sarnici’ni gezip etkilendigini söyledi.
Güney Koreli ’green product’ (yesil ürün) üreticisi Coway, Türkiye pazarina girmeye hazirlaniyor. Ismi ’daima birlikte’ anlamina gelen Coway sirketi, ürettigi akilli klozetler, su aritma cihazlari, aritmali sebiller ve hava filtrasyon cihazlarini Hazar A.S.’nin distribütörlügünde Türk tüketicisiyle bulustaracak. Coway Baskani Joon Kee Hong, geçtigimiz aylarda Istanbul’da düzenlenen ’Su Forumu’na katildigini belirterek, "Yerebatan Sarayi’ni gezdim. Oradaki sarniçlari görünce, bu topraklarda tarihten beri suyun ne kadar degerli ve önemli oldugunu anladim" dedi.
Krizde Kiralama ve Taksit
Coway’in 1989 yilinda kuruldugunu söyleyen Hong, söyle konustu: "Firmamiz ilk 10 yilinda su aritma cihazlarina yöneldi. Bu dönemde ürünlerimizi satmak yerine talep ve pazar yaratmakla ilgilendik. 1998’de yasanan Asya krizinde satis yöntemimizi degistirdik. Tek seferde yüksek meblag ödeyerek satmak yerine düsük bedellerle ürünleri kiralamaya basladik. Biz bu finansal krizden itibaren iki konuda karar verdik. Birincisi, ürünlerin bedelini 60 aya bölerek aliciya ödeme kolayligi sagladik. Ikinci önemli kararimizda insanlarin bize güvenlerini saglamak için her iki ayda bir müsterinin, bizi aramasina gerek kalmadan servis görevlilerimiz müsterileri ziyaret etmeye basladi."
4.4 Milyon Müsteriye Ulasti
Hong, Güney Kore’de izledikleri bu strateji sayesinde su aritma cihazlari pazarindan aldiklari payin bugün yüzde 52 olduguna dikkat çekerek, "Hava filtrasyon cihazlarinda yüzde 49, akilli klozet kapaklarinda yüzde 57 ve su yumusatma cihazlarinda yüzde 80 pazar payina sahibiz" dedi. Güney Kore’de 4.4 milyon müsteriye ulastiklarini belirten Hong, "Piyasada rakipsiziz. En yakin rakibimizin 350 bin müsterisi var. 2 yildir dünya piyasalarinda büyümeye çalisiyoruz" diye konustu.
Aritma Projelerine Bakiyoruz
Türkiye ve Güney Kore’nin kardes ülkeler oldugunu vurgulayan Hong, söyle devam etti: "Türkiye’de yapilan Su Forumu’na katildim. Yerebatan Sarayi’ni gezip sarniçlari görünce, bu topraklarda suyun tarihten beri ne kadar degerli ve önemli oldugunu anladim. Türkiye büyük bir pazar. Su Forumu’na Güney Kore’den özel tesebbüs olarak sadece Coway firmasi katildi. Türkiye’de sadece aritma cihazi satmak degil, büyük boyutlu aritma projelerinde de yer almak istiyoruz."
Türkiye’yi Üretim ve Dagitim Merkezi Olarak Düsünüyoruz
COWAY Baskan Yardimcisi Inchan Yee ise Türkiye’nin konumu itibariyla oldukça büyük lojistik avantaji bulunduguna dikkat çekerek sunlari söyledi: "Ayni zamanda Vestel, Beko gibi büyük üretici firmalarin varligi, alt yapinin uygun oldugunu gösteriyor. Uzun vadede Türk devletinin sunacagi yatirim avantajlarindan faydalanilarak üretim ve dagitim konusunda Türkiye’yi bir merkez olarak görüyoruz. Stratejik olarak Türkiye bizim için önemli bir ülke.
Tuvalet Temizliginde Suyun Önemini Anlatmakta Zorlandi
COWAY Baskan Yardimcisi Inchan Yee, Türkiye’de tuvalet temizliginin suyla yapildigina isaret etti; Güney Kore’de ise sadece tuvalet kagidi kullananlar oldugunu hatirlatti. Inchan Yee, "O insanlara su ile temizligin ne kadar önemli oldugunu anlatmakta zorlandik. Türklerin dekoratif olan hijyenik ürünlerimize daha çabuk isinacagini düsünüyorum."
Türkiye’ye Özel Yeni Ürünler Gelistirecegiz
COWAY Baskan Yardimcisi Inchan Yee, aritmali sebil ve buz üreten cihaz gibi, Türkiye pazarina yönelik özel ürünler gelistireceklerini belirterek, "Ilk basta su aritma ürünlerinin popüler olacagini düsünüyoruz. Ayni zamanda akilli klozet kapaklarinin oldukça tutulacagini düsünüyoruz" diye konustu.
Hürriyet / 28.Haz.2009