yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
The Classical Fiction
#1
The Classical Fiction / Klasik Hikaye

Kore'de klasik hikayenin ilk görünüşü, (Kumo'nun hikayeleri) Çinli karakterlerde yazılan Kim Shi-sup'un Kumo shinhwasını kapsar ve Ho Kyun'un Hong Kil-tong gizli örgüt chonu (Hong Kil-tong gizli örgütünün hikayesi) Han-gul'da yazdı. 17. yüzyılın dönüşünden sonra düzenli olmak için gelmiş olan Kumo shinhwanın hikayesi gibi kurgular daha aktifçe üretildi ve büyük ölçekte okuyucusu o zamanda oluşturuldu. 17. yüzyılın sonlarında ve 18. yüzyılın başlarında ortaya çıkanlardan özellikle popüler olan p'ansoriydi (şarkıdaki hikaye). Bir performans sanatı olan p'ansori yüksek anlamlı müzikale yerleşti. ''Kurgusal'' içerik klasik hikayelerin gelişmesine önemli katkılar sağladı. 18. ve 19. yüzyıllarda bu klasik hikayelerin kalitesi çeşitli şekillerde artmıştır. Ayrıca, bu klasik hikayeler kitap kiralama sektöründe ticari yayıncılığın gelişiyle birlikte büyümüştür.

Kumo Shinhwa'da görünen karakterlerin amacı chaejagain (yetenekli genç bir adam ve güzel bir kadın) kavramını somutlaştırmaktır. Aynı zamanda bir diğer amacı Çince mektuplarda kullanılan estetik ifade tarzını kullanmaktır. Bu karakteristiklerle beraber Kumo shinhwa aynı zamanda esrarengiz hikayenin görünüşlerini gösterir, onun içeriği (chon gisosol) esrarengiz bir doğadandır ve gerçeklikten uzaktır. Orta Choson döneminde mesel (eğitici hikayeler) gibi eserler yayımlandı, örneğin Im Je's Susongji (üzüntülerin kaydı) ve Yun Kye'nin oğlu Talch'on mongnyurok (Talch'on'un rüya meserası kaydı). Ama Choson'un son dönemlerinin gelişiyle Pak Chi-won gibi yazarlar ve Yi EOk Çince gerçekçi hikayeler yazdi. Pak Chi-won'un Hosaengjon (Bilgin Ho'nun hikayesi), Yangbanjon (Bir yangban hikayesi), Hojil (Kaplanın kükremesi) and Yi's Shimsaengjon'u (Bilgin Shim'in hikayesi) klasik Çince edebi çalışmalarını ortodoks anlaşmalarından ayırır ve tüccarlar gibi türlü karakterler, varlık, hırsızlar ve kisaengin adamlarıyla tanıştırır (Bayan sovmenler). Onlar çesitli sosyal problemleri sertçe eleştirir ve çoğunlukla günlük yaşamın çeşitli görünüşleriyle alay eder. Bu tür hikayeler daha son Choson döneminde Han-gul hikayeler ile birlikte hikaye yazmak için yeni yollar açtı.

Kore alfabesinin yaratılışından sonra, Han-gul alfabesi Ho Kyun's Hang Kil-tang Chon ile başladı, Kim Man Jung'un ve Sasi Namjong Gi'nin de katkıları olusum asamasinda görülmektedir. Hong Kil-tong Chon egemen sinifin yangban ve cariye birliğinden olan çocukların ayrımcılığına şiddetle karşı çıkmaktadır. Sosyal kaygı yüksek düzeyde gözükür ve birçok kez gündelik gerçekliğin saçma yönlerini eleştirir.

Choson döneminin sonlarında P'ansori hayal ürünleri ağızdan ağza aktarılarak bir bütün haline getirilir. Bu hayal ürünleri insan dışı karakterlerden ziyade, dönemin insan karakterlerini yansıtır. Bunlar çoğu tesadüften ziyade gerçeklere dayanır. Ayet ve nesir karışımı olmanın yani sıra yazma şekli de rafine klasik dili, argo ve sıradan insanların ince manâlı sözlerini birleştirir. Bu çalışmalar sayesinde Chonson, dönem sonlarının sosyal yaşamını resmetmiştir. Bu eserlerin yanı sıra Chonson dönemindeki kurgular saray insanlarının ( Inhyon, wanghujon ve Hanjungnok gibi.) özel işlerini içerir.


English

The first appearance of the classical fiction in Korea include Kim Shi-sup's Kumo shinhwa (Tales of Kumo) which was written in Chinese characters and Ho Kyun's Hong Kil-tong chon (Tale of Hong Kil-tong) written in Han-gul. After the turn of the 17th century, fictions like tale of Kumo shinhwa came to be even more actively produced, and a large-scale readership was formed at that time. Especially popular was the p'ansori (story-in-song), which appeared in the late 17th and early 18th centuries. A performance art, the p'ansori is rooted in heightened musical expressiveness. As its contents were "fictionalized" it also made great contributions to the development of the classical fiction. In the 18th and 19th centuries, the quality of these classical fictions increased in variety as well as in quantity. Also, book rental business thrived with the advent of commercial publishing .

The characters appearing in Kumo shinhwa embody the concept of chaejagain ("talented young man and beautiful woman"). It also employs to an extreme degree the style of aesthetic expression used in Chinese letters. Along with these characteristics, Kumo shinhwa also shows aspects of the mysterious fiction (chon-gisosol) in that its contents are of a mysterious nature and distant from reality. In the mid-Choson period, works with parable-like characteristics were published, such as Im Je's Susongji (Record of Grief) and Yun Kye-son's Talch'on mongnyurok (Record of a Dream Adventure to Talch'on). But with the coming of the late Choson period, authors like Pak Chi-won and Yi EOk wrote realistic fictions in Chinese. Pak Chi-won's Hosaengjon (The Tale of Scholar Ho), Yangbanjon (A Yangban Tale), Hojil (The Tiger's Roar) and Yi's Shimsaengjon (Tale of Scholar Shim), for example, all depart from the orthodox conventions of classical Chinese literary studies and introduce a variety of characters such as merchants, men of wealth, thieves and kisaeng (female entertainers). They are sharply critical of a manifold social problems and often ridicule various aspects of daily life. This kind of fiction, together with the fiction in Han-gul of the later Choson period, opened up new paths for fiction writing.

After the creation of the Korean alphabet, an abundance of fictions were written in Han-gul, beginning with Ho Kyun's Hong Kil-tong chon and including works like Kim Man-jung's Kuunmong (Dream of the Nine Clouds) and Sassi namjonggi (Record of Lady Sa's Southward Journey). Hong Kil-tong chon strongly opposes the ruling class' discrimination of children born of the union between a yangban and a concubine. It shows a high level of social concern and criticizes the absurd aspects of the everyday reality of the times.

In the late Choson period, the p'ansori fiction (p'ansori gye sosol) emerged, based on the orally transmitted art form. P'ansori fictions like Ch'unhyangjon (Tale of Ch'un-hyang), Shimch'oongjon (Tale of Shimch'yong), and Hungbujon (Tale of Hungbu) do not deal with superhuman characters, but make use of human stereotypes of the period. Most of these fictions center around casual relationships from real-life experience, rather than coincidence. In addition to being a mixture of verse and prose, the writing style also combines refined classical language and the vigorous slang and witticisms of the common people. Throughout these works, we are given a broad picture of the social life of the late Choson period. In addition to these works, other Choson period fictions record the private affairs of the court, such as Inhyon Wanghujon (Tale of Queen Inhyon) and Hanjungnok (Record of Leisurely Feelings).

Kaynak / Source
www
Cevapla
#2
Ellerine saglik ben konudan çok çeviriye odaklanmis durumdayim. Onay
www
Cevapla
#3
Heheheyt! Ellerimize saglik. Biggrin
Son anda ufak bir katkim olsada emegine saglik canim. Opucuk
Cevapla
#4
Emegine saglik. Smile
You're a sky
full of stars

[Resim: 0E8dXo.gif]
Cevapla
#5
Emegine saglik..Tesekkürler ^^
[Resim: dr0x5.png]

Birazcık gülümse...

Cevapla
#6
Emegine saglik.
Cevapla
#7
Ellerinize saglik, konu için tesekkürler. Smile


[Resim: 7xz81yb.gif]
Yeongwonhi SHINee °\(^o^)/° MISS501




Cevapla
#8
Rica ederiz. Smile
İmzanız büyük olduğundan dolayı silinmiştir.
www
Cevapla
#9
Paylaşım için teşekkür ederim. Ellerine sağlık Alkis
KLaus !
[Resim: 4nm6uj8.gif?1]
www
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi