21-01-2016, Saat: 16:33
(Son Düzenleme: 20-06-2016, Saat: 0:02, Düzenleyen: kıday baksı.)
Seokguram Grotto (Unified Silla Period)
24. Ulusal Hazine
Seokguram Grotto bir inziva yeri ve Bulguk Tapınağı kompleksinin bir parçasıdır. Tapınak, Güney Kore'nin Gyeongju Şehri'nde Toham Dağı'nın dört kilometre doğusunda yer alır. Güney Kore hükümeti tarafından 24. Ulusal Hazine olarak sınıflandırılmıştır. Mağara Japon Denizi veya Doğu Denizi'ne (동해) bakar ve deniz seviyesinden 750 metre yüksekliktedir. 1962 yılında, Kore'nin 24. ulusal hazinesi olarak adlandırıldı. 1995 yılında, Seokguram, Bulguk Tapınağı ile birlikte UNESCO Dünya Mirası Listesi'ne eklendi. Dünyanın en iyi Budist heykellerine örnek teşkil etmektedir.
Bu tapınağın Kim Daeseong tarafından inşa edildiği ve aslında Seokbulsa (석불사, Taş Buda Tapınağı) olarak adlandırıldığı söylenmektedir. Kim Daeseong, Silla Kralı Gyeongdeok'un saltanatının 10 yılında kralın mahkemesindeki görevinden 751 yılında istifa etti ve 742 yılında inşaata başladı. Bu zaman diliminde Birleşik Silla kültürü en yüksek noktasına ulaştı. Mağara, Kim'in ölümünden kısa bir süre sonra, 774 yılında Silla mahkemesi tarafından tamamlanmıştır. Eski bir efsaneye göre, Kim önceki hayatında anne babasına hizmet için yeniden dünyaya geldiği söylenir. Efsanede, Seokguram Grotto'yu Kim'in bir önceki yaşamındaki anne-babasına ithaf ettiği belirtilirken Bulguk Tapınağı'nı ise sonraki hayatındaki anne-babasına adadığı yer alır.
Şimdi Güney Kore en iyi bilinen kültürel yerlerinden biridir. Oturan Buda'nın yakınlarından deniz üzerindeki gün doğumunu izlemek oldukça popülerdir.
Mimarisi
Uçurum duvarlar ve doğal mağaralar içindeki taş Buda heykelleri, kutsal resimler ve stupas (Budha sanatında tepe biçimli anıt, türbe) oyma geleneği Hindistan'da başladı. Bu uygulama Çin ve Kore'ye geldi. Sert granit yönünden hayli zengin olan Kore Yarımadasının jeolojisi, kayalık duvarlara taş oyma resimler yapmak için elverişli değildir. Seokguram, yapay bir granitten yapılmıştır ve tasarımında benzersizdir. Mağaranın küçük boyutta olması muhtemelen sadece Silla Kraliyet ailesi tarafından kullanıldığını gösterir.
Mağara Nirvana içine manevi yolculuğu sembolize etmektedir. Ziyaretçiler yolculuklarına, Bulguksa veya Silla için kutsal olan Toham Dağı'nın dibinden başlarlardı. Ziyaretçilerin kendilerini yenilemesi için tapınak girişinde bir çeşme vardır. Mağara içinde Rotunda (yuvarlak ve kubbeli yapı) cenneti temsil ederken, bekleme odası ve koridor dünyayı temsil eder.
Mağaranın temel düzeni, dikdörtgen bir antre ve dar bir koridor içine uzanan kemerli bir giriş içerir ve sonra nihayet kabartmalarla kaplı ana rotundaya doğru yöneltir. Granit kutsal alanın merkezinde ana odada oturan bir Buda heykeli vardır. Buda'nın kimliği halen tartışılmaktadır. Buda, bir taht üzerinde lotus şeklinde oturmaktadır. Buda'nın meditasyon halinde sakin bir ifadesi vardır. Buda'ya, bodhisattvas (Budalık mertebesine ulaşabilen fakat başkalarının ıstırabına karşı duyduğu merhamet ile bu mertebeden vazgeçen kimse), arhats (bir budist aziz) ve kubbeli yapı içi ile kubbeli yapı duvarları boyunca uzanan nişlerde eski Hint tanrılarına ait 15 pano ile 10 heykel eşlik ediyor. Seokguram ana salonu, Bojon Heykeli, Bodhisattva ve havarilerine ev sahipliği yapmaktadır. Budist ilke ve öğretilerini temsilen 40 farklı rakam mağarada bulunmaktadır. Mağara, hava koşullarından korumak amacıyla bu heykellerin etrafında inşa edilmiştir. Seokguram mağarasının tavanı yarım ay şeklinde dekore edilmiştir, tepe kısmı ise bir lotus çiçeği ile süslenmiştir. Silla mimarları, görünüşe göre simetriyi ve altın dikdörtgen kavramını kullanıyorlardı.
Mağara yüzlerce farklı granit taş tarafından şekillenir. Hiçbir harç kullanılmadı ve yapı birbirine kenetlenmiş taşlar ile inşa edildi. Mağara yapımında doğal havalandırma kullanılmıştır. Daire biçimindeki kubbesinin çapı 6.58 metre ile 6.84 metredir.
Mağara İçindeki Heykeller
Esas Buda, Budist sanatının saygın bir parçasıdır. 3,5 metre yüksekliğinde ve 1.34 metre boyunda lotus kaide üzerinde oturur. Buda şeklinde gerçekçi ve muhtemelen Seokgamoni Buda, aydınlanma andaki tarihi Buda'yı temsil eder. Buda'nın ellerinin pozisyonu aydınlanmaya tanıklığı sembolize eder. Bir usnisa, bilgelik sembolüdür. Buda üzerinde kıvrımlar halinde duran kumaş, çarpı şeklindeki bacaklarının yelpaze şeklindeki kıvrımları, Hint orijinalinin Koreliler tarafından yorumlanmış örneğidir. Başın arkasına bağlı bir hale olan diğer Buda'ların aksine, Seokguram Buda kubbeli binanın arka duvarında lotus yaprakları şeklinde oyulmuş granit yuvarlak simge ile hale yanılsaması oluşturur. Kaide üç bölümden oluşmaktadır; merkezi şaft sekiz sütundan oluşurken, üst ve alt kısımlar lotus yaprakları ile oyulmuştur.
Ana Buda'nın yanında, kabartma şeklinde, üç bodhisattvas, on havari ve daire biçiminde duvar boyunca iki Hindu tanrı vardır. 10 adet bodhisattvas, azizler ve sadıkların kabartma heykelleri yukarıdaki nişde yer almaktadır. On havari Seokgamoni havarisidir ve Avalokitesvara'nın her bir tarafında beş adet sıralanır. Özellikleri bakımından Yunan etkisi göstermektedir. İki bodhisattvas Manjushri ve Samantabhadra vardır. İki tane de Hindu tanrıları olan Brahma ve Indra vardır.
Dört cennet kralı koridoru korumaktadır. Vajrapani görüntüleri, koruyucu rakamlar bekleme odasındaki koridorun girişinde duvarlarda bulunmaktadır. Sekiz koruyucu tanrı bekleme odasını süslemektedir.
|| English ||
The Seokguram Grotto is a hermitage and part of the Bulguksa Temple complex. It lies four kilometers east of the temple on Mt. Tohamsan, in Gyeongju, South Korea. It is classified as National Treasure No. 24 by the South Korean government and is located at 994, Jinhyeon-dong, Gyeongju-si, Gyeongsanbuk-do. The grotto overlooks the Sea of Japan or the East Sea (동해) and rests 750 meters above sea level. In 1962, it was designated the 24th national treasure of Korea. In 1995, Seokguram was added to the UNESCO World Heritage List together with the Bulguksa Temple. It exemplifies some of the best Buddhist sculptures in the world. [1]
It is said to have been built by Gim Daeseong and originally called Seokbulsa (석불사, Stone Buddha Temple). Construction began in 742 when Gim Daeseong resigned his position in the king's court or in 751, the 10th year of the reign of King Gyeongdeok of Silla. This time period was the cultural peak of Unified Silla. The grotto was completed by the Silla court in 774, shortly after Gim's death. An old legend stated that Gim was reincarnated for his filial acts in his previous life. The legend relates that the Bulguksa Temple was dedicated to Gim’s parents in his present life while the Seokguram Grotto was dedicated to Gim's parents from a previous life.
It is now one of the best known cultural destinations in South Korea. A viewing of the sunrise over the sea, which is visible from near the seated Buddha's perch, is especially popular.
Architecture
India began a tradition of carving the image of Buddha in stone, holy images, and stupas into the cliff walls and natural caves. This practice was transferred to China and then Korea. The geology of the Korean Peninsula, which contains an abundance of hard granite, is not conducive to carving stone images into cliff walls. Seokguram is an artificial grotto made from granite and is unique in design. The small size of the grotto indicates that it was probably used exclusively by the Silla royalty.
The grotto is symbolic of a spiritual journey into Nirvana. Pilgrims were to start at Bulguksa or at the foot Mt. Tohamsan, a holy mountain to the Silla. There was a fountain at the entrance of the shrine where pilgrims could refresh themselves. Inside the grotto, the antechamber and corridor represented the earth while the rotunda represented heaven.
The basic layout of the grotto includes an arched entrance which leads into a rectangular antechamber and then a narrow corridor, which is lined with bas-reliefs, and then finally leads into the main rotunda. The centerpiece of the granite sanctuary is a Buddha statue seated in the main chamber. The identity of the Buddha is still debated. The Buddha is seated on a lotus throne with legs crossed. The Buddha has a serene expression of meditation. The Buddha is surrounded by fifteen panels of bodhisattvas, arhats and ancient Indian gods in the rotunda and is accompanied by ten statues in niches along the rotunda wall. The main hall of Seokguram houses a Bojon statue Bodhisattva and his disciples. Forty different figures representing Buddhist principles and teachings are in the grotto. The grotto was built around these statues in order to protect them from weathering. The ceiling of the Seokguram grotto is decorated with half moons, the top is decorated with a lotus flower. Silla architects used symmetry and apparently employed the concept of the golden rectangle.
The grotto is shaped by hundreds of different granite stones. There was no mortar used and the structure was held together by stone rivets. The construction of the grotto also utilized natural ventilation. The dome of the rotunda is 6.84 meters to 6.58 meters in diameter.
Sculpture Within the Grotto
The main Buddha is a highly regarded piece of Buddhist art. It is 3.5 meters in height and sits on a 1.34 meter tall lotus pedestal. The Buddha is realistic in form and probably represents the Seokgamoni Buddha, the historic Buddha at the moment of enlightenment. The position of the Buddha's hands symbolizes witnessing the enlightenment. The Buddha has an usnisa, a symbol of the wisdom of the Buddha. The drapery on the Buddha, such as the fan-shaped folds at the crossed-legs of the Buddha, exemplifies Korean interpretations of Indian prototypes. Unlike other Buddhas that have a halo attached to the back of the head, the Buddha at Seokguram creates the illusion of a halo by placing a granite roundel carved with lotus petals at the back wall of the rotunda. The pedestal is made of three parts; the top and bottom are carved with lotus petals while the central shaft consists of eight pillars.
Accompanying the main Buddha, in relief, are three bodhisattvas, ten disciples, and two Hindu gods along the wall of the rotunda. Ten statues of bodhisattvas, saints, and the faithful are located in niches above the bas-reliefs. The ten disciples were disciples of Seokgamoni and are lined five on each side of the Avalokitesvara. Their features suggest a Greek influence. The two bodhisattvas are of Manjusri and Samantabhadra. The two Hindu gods are Brahma and Indra.
The Four Heavenly Kings guard the corridor. There are also images of Vajrapanis, which are guardian figures and they are on the walls of the entrance to the corridor, in the antechamber. Eight Guardian Deities adorn the antechamber.
![[Resim: TVSXXvZ.jpg]](http://i.imgur.com/TVSXXvZ.jpg)
KHJ-Kolik
Kaynak / Source
24. Ulusal Hazine
Seokguram Grotto bir inziva yeri ve Bulguk Tapınağı kompleksinin bir parçasıdır. Tapınak, Güney Kore'nin Gyeongju Şehri'nde Toham Dağı'nın dört kilometre doğusunda yer alır. Güney Kore hükümeti tarafından 24. Ulusal Hazine olarak sınıflandırılmıştır. Mağara Japon Denizi veya Doğu Denizi'ne (동해) bakar ve deniz seviyesinden 750 metre yüksekliktedir. 1962 yılında, Kore'nin 24. ulusal hazinesi olarak adlandırıldı. 1995 yılında, Seokguram, Bulguk Tapınağı ile birlikte UNESCO Dünya Mirası Listesi'ne eklendi. Dünyanın en iyi Budist heykellerine örnek teşkil etmektedir.
Bu tapınağın Kim Daeseong tarafından inşa edildiği ve aslında Seokbulsa (석불사, Taş Buda Tapınağı) olarak adlandırıldığı söylenmektedir. Kim Daeseong, Silla Kralı Gyeongdeok'un saltanatının 10 yılında kralın mahkemesindeki görevinden 751 yılında istifa etti ve 742 yılında inşaata başladı. Bu zaman diliminde Birleşik Silla kültürü en yüksek noktasına ulaştı. Mağara, Kim'in ölümünden kısa bir süre sonra, 774 yılında Silla mahkemesi tarafından tamamlanmıştır. Eski bir efsaneye göre, Kim önceki hayatında anne babasına hizmet için yeniden dünyaya geldiği söylenir. Efsanede, Seokguram Grotto'yu Kim'in bir önceki yaşamındaki anne-babasına ithaf ettiği belirtilirken Bulguk Tapınağı'nı ise sonraki hayatındaki anne-babasına adadığı yer alır.
Şimdi Güney Kore en iyi bilinen kültürel yerlerinden biridir. Oturan Buda'nın yakınlarından deniz üzerindeki gün doğumunu izlemek oldukça popülerdir.
Mimarisi
Uçurum duvarlar ve doğal mağaralar içindeki taş Buda heykelleri, kutsal resimler ve stupas (Budha sanatında tepe biçimli anıt, türbe) oyma geleneği Hindistan'da başladı. Bu uygulama Çin ve Kore'ye geldi. Sert granit yönünden hayli zengin olan Kore Yarımadasının jeolojisi, kayalık duvarlara taş oyma resimler yapmak için elverişli değildir. Seokguram, yapay bir granitten yapılmıştır ve tasarımında benzersizdir. Mağaranın küçük boyutta olması muhtemelen sadece Silla Kraliyet ailesi tarafından kullanıldığını gösterir.
Mağara Nirvana içine manevi yolculuğu sembolize etmektedir. Ziyaretçiler yolculuklarına, Bulguksa veya Silla için kutsal olan Toham Dağı'nın dibinden başlarlardı. Ziyaretçilerin kendilerini yenilemesi için tapınak girişinde bir çeşme vardır. Mağara içinde Rotunda (yuvarlak ve kubbeli yapı) cenneti temsil ederken, bekleme odası ve koridor dünyayı temsil eder.
Mağaranın temel düzeni, dikdörtgen bir antre ve dar bir koridor içine uzanan kemerli bir giriş içerir ve sonra nihayet kabartmalarla kaplı ana rotundaya doğru yöneltir. Granit kutsal alanın merkezinde ana odada oturan bir Buda heykeli vardır. Buda'nın kimliği halen tartışılmaktadır. Buda, bir taht üzerinde lotus şeklinde oturmaktadır. Buda'nın meditasyon halinde sakin bir ifadesi vardır. Buda'ya, bodhisattvas (Budalık mertebesine ulaşabilen fakat başkalarının ıstırabına karşı duyduğu merhamet ile bu mertebeden vazgeçen kimse), arhats (bir budist aziz) ve kubbeli yapı içi ile kubbeli yapı duvarları boyunca uzanan nişlerde eski Hint tanrılarına ait 15 pano ile 10 heykel eşlik ediyor. Seokguram ana salonu, Bojon Heykeli, Bodhisattva ve havarilerine ev sahipliği yapmaktadır. Budist ilke ve öğretilerini temsilen 40 farklı rakam mağarada bulunmaktadır. Mağara, hava koşullarından korumak amacıyla bu heykellerin etrafında inşa edilmiştir. Seokguram mağarasının tavanı yarım ay şeklinde dekore edilmiştir, tepe kısmı ise bir lotus çiçeği ile süslenmiştir. Silla mimarları, görünüşe göre simetriyi ve altın dikdörtgen kavramını kullanıyorlardı.
Mağara yüzlerce farklı granit taş tarafından şekillenir. Hiçbir harç kullanılmadı ve yapı birbirine kenetlenmiş taşlar ile inşa edildi. Mağara yapımında doğal havalandırma kullanılmıştır. Daire biçimindeki kubbesinin çapı 6.58 metre ile 6.84 metredir.
Mağara İçindeki Heykeller
Esas Buda, Budist sanatının saygın bir parçasıdır. 3,5 metre yüksekliğinde ve 1.34 metre boyunda lotus kaide üzerinde oturur. Buda şeklinde gerçekçi ve muhtemelen Seokgamoni Buda, aydınlanma andaki tarihi Buda'yı temsil eder. Buda'nın ellerinin pozisyonu aydınlanmaya tanıklığı sembolize eder. Bir usnisa, bilgelik sembolüdür. Buda üzerinde kıvrımlar halinde duran kumaş, çarpı şeklindeki bacaklarının yelpaze şeklindeki kıvrımları, Hint orijinalinin Koreliler tarafından yorumlanmış örneğidir. Başın arkasına bağlı bir hale olan diğer Buda'ların aksine, Seokguram Buda kubbeli binanın arka duvarında lotus yaprakları şeklinde oyulmuş granit yuvarlak simge ile hale yanılsaması oluşturur. Kaide üç bölümden oluşmaktadır; merkezi şaft sekiz sütundan oluşurken, üst ve alt kısımlar lotus yaprakları ile oyulmuştur.
Ana Buda'nın yanında, kabartma şeklinde, üç bodhisattvas, on havari ve daire biçiminde duvar boyunca iki Hindu tanrı vardır. 10 adet bodhisattvas, azizler ve sadıkların kabartma heykelleri yukarıdaki nişde yer almaktadır. On havari Seokgamoni havarisidir ve Avalokitesvara'nın her bir tarafında beş adet sıralanır. Özellikleri bakımından Yunan etkisi göstermektedir. İki bodhisattvas Manjushri ve Samantabhadra vardır. İki tane de Hindu tanrıları olan Brahma ve Indra vardır.
Dört cennet kralı koridoru korumaktadır. Vajrapani görüntüleri, koruyucu rakamlar bekleme odasındaki koridorun girişinde duvarlarda bulunmaktadır. Sekiz koruyucu tanrı bekleme odasını süslemektedir.
|| English ||
The Seokguram Grotto is a hermitage and part of the Bulguksa Temple complex. It lies four kilometers east of the temple on Mt. Tohamsan, in Gyeongju, South Korea. It is classified as National Treasure No. 24 by the South Korean government and is located at 994, Jinhyeon-dong, Gyeongju-si, Gyeongsanbuk-do. The grotto overlooks the Sea of Japan or the East Sea (동해) and rests 750 meters above sea level. In 1962, it was designated the 24th national treasure of Korea. In 1995, Seokguram was added to the UNESCO World Heritage List together with the Bulguksa Temple. It exemplifies some of the best Buddhist sculptures in the world. [1]
It is said to have been built by Gim Daeseong and originally called Seokbulsa (석불사, Stone Buddha Temple). Construction began in 742 when Gim Daeseong resigned his position in the king's court or in 751, the 10th year of the reign of King Gyeongdeok of Silla. This time period was the cultural peak of Unified Silla. The grotto was completed by the Silla court in 774, shortly after Gim's death. An old legend stated that Gim was reincarnated for his filial acts in his previous life. The legend relates that the Bulguksa Temple was dedicated to Gim’s parents in his present life while the Seokguram Grotto was dedicated to Gim's parents from a previous life.
It is now one of the best known cultural destinations in South Korea. A viewing of the sunrise over the sea, which is visible from near the seated Buddha's perch, is especially popular.
Architecture
India began a tradition of carving the image of Buddha in stone, holy images, and stupas into the cliff walls and natural caves. This practice was transferred to China and then Korea. The geology of the Korean Peninsula, which contains an abundance of hard granite, is not conducive to carving stone images into cliff walls. Seokguram is an artificial grotto made from granite and is unique in design. The small size of the grotto indicates that it was probably used exclusively by the Silla royalty.
The grotto is symbolic of a spiritual journey into Nirvana. Pilgrims were to start at Bulguksa or at the foot Mt. Tohamsan, a holy mountain to the Silla. There was a fountain at the entrance of the shrine where pilgrims could refresh themselves. Inside the grotto, the antechamber and corridor represented the earth while the rotunda represented heaven.
The basic layout of the grotto includes an arched entrance which leads into a rectangular antechamber and then a narrow corridor, which is lined with bas-reliefs, and then finally leads into the main rotunda. The centerpiece of the granite sanctuary is a Buddha statue seated in the main chamber. The identity of the Buddha is still debated. The Buddha is seated on a lotus throne with legs crossed. The Buddha has a serene expression of meditation. The Buddha is surrounded by fifteen panels of bodhisattvas, arhats and ancient Indian gods in the rotunda and is accompanied by ten statues in niches along the rotunda wall. The main hall of Seokguram houses a Bojon statue Bodhisattva and his disciples. Forty different figures representing Buddhist principles and teachings are in the grotto. The grotto was built around these statues in order to protect them from weathering. The ceiling of the Seokguram grotto is decorated with half moons, the top is decorated with a lotus flower. Silla architects used symmetry and apparently employed the concept of the golden rectangle.
The grotto is shaped by hundreds of different granite stones. There was no mortar used and the structure was held together by stone rivets. The construction of the grotto also utilized natural ventilation. The dome of the rotunda is 6.84 meters to 6.58 meters in diameter.
Sculpture Within the Grotto
The main Buddha is a highly regarded piece of Buddhist art. It is 3.5 meters in height and sits on a 1.34 meter tall lotus pedestal. The Buddha is realistic in form and probably represents the Seokgamoni Buddha, the historic Buddha at the moment of enlightenment. The position of the Buddha's hands symbolizes witnessing the enlightenment. The Buddha has an usnisa, a symbol of the wisdom of the Buddha. The drapery on the Buddha, such as the fan-shaped folds at the crossed-legs of the Buddha, exemplifies Korean interpretations of Indian prototypes. Unlike other Buddhas that have a halo attached to the back of the head, the Buddha at Seokguram creates the illusion of a halo by placing a granite roundel carved with lotus petals at the back wall of the rotunda. The pedestal is made of three parts; the top and bottom are carved with lotus petals while the central shaft consists of eight pillars.
Accompanying the main Buddha, in relief, are three bodhisattvas, ten disciples, and two Hindu gods along the wall of the rotunda. Ten statues of bodhisattvas, saints, and the faithful are located in niches above the bas-reliefs. The ten disciples were disciples of Seokgamoni and are lined five on each side of the Avalokitesvara. Their features suggest a Greek influence. The two bodhisattvas are of Manjusri and Samantabhadra. The two Hindu gods are Brahma and Indra.
The Four Heavenly Kings guard the corridor. There are also images of Vajrapanis, which are guardian figures and they are on the walls of the entrance to the corridor, in the antechamber. Eight Guardian Deities adorn the antechamber.
![[Resim: TVSXXvZ.jpg]](http://i.imgur.com/TVSXXvZ.jpg)
KHJ-Kolik
Kaynak / Source