22-01-2017, Saat: 17:07
Korean Ceramics
![[Resim: VPnyEj.jpg]](http://i.hizliresim.com/VPnyEj.jpg)
Fotoğraftaki Çömlekçi: Lee Yeounhyu
Kore Seramiklerinin Tarihi
Kore'nin Üç Krallığı (M.Ö.57-M.S.668), yani Silla, Goguryeo ve Baekje, Kore seramik tarihinin başlamasını sağlamıştır. Çok sayıda fırında, insanlar için kaba ev eşyaları üretilmiştir. Diğerleri geleneksel dövülmüş kil ve bobin yöntemi kullanılarak oluşturulurken, asillerin ve kralların mezarlarında ölülere eşlik etmesi için, muhafızlar ve atlar, ev ve görkemli adak tapınakları için kullanılan, Çin Han Hanedanlığının figürleriyle eşdeğer kraliyet figürlerinin çok sayıda sofistike heykelleri çömlekçi çarklarında oluşturulmuştur.
Seladon, Goryeo Hanedanlığının yaklaşık beş yüzyılı boyunca (918-1392) Kore yarımadasında üretilen seramiklerin ana türü olmuştur. Bu zarif eşya genellikle gri-yeşil renkte, berrak ve çok sayıda vitrifiye seramikle kaplıdır. Goryeo seladonu rengini ham malzemelere, özellikle kil içindeki demir, demir oksit, manganez oksit ve seramikteki kuvartz parçacıklarının yanı sıra fırının ateşleme koşullarına da borçludur. Yüzey dekorasyonu olmadan güzel seramiğin zarif şekillerle kombinasyonu, 11. yüzyılın sonu ile 12. yüzyılın başı arasında Goryeo Hanedanlığında üretilen seladonlarla ortaya çıkmıştır. Goryeo çömlekçileri, seladon seramik üretme yeteneklerini mükemmelleştirdikten sonra, deniz yeşili seramik oyma ve kazıma ile ilgili denemeler yapmaya başlamışlardır.
Goryeo döneminden gelen Kore seladonu, özellikle o zamanların renk bileşimi konusunda çömlekçilerin gelişmiş anlayışını sergileyen, solgun, yeşim renkleriyle ünlüdür. Her ne kadar Goryeo'nun ilk seladonları Çinlilerden etkilenilse de, Kore çömlekçileri etkilenilen sanatı yeni ve eşsiz bir seviyeye ulaştırmıştır. Koreliler, tamamıyla Kore buluşu olan dikkate değer bir kaplama tekniği kullanarak seramik yüzeyine zarif tasarımlar eklemişlerdir. Çinlilerin bile Kore seladonunu cennetin en iyisi olduğunu ve altından daha değerli kabul ettikleri söylenir.
Kore beyaz porseleni, Choson döneminin Kraliyet sarayında popülerleşmiştir. 15. yüzyılın sonlarında Choson sarayı Punwon adlı bir grup fırın kurdu (bugünkü Kwangju'da). 15. / 16. Yüzyılda ilk Punwon fırınları sadece kraliyet sarayında kullanılması için zarif bir şekle sahip, mavimsi renkli kusursuz parlaklıkta seramikle beyaz porselenler ve saf porselen gövdeden ince saksı üretti. Düz beyaz gövdeli porselenler Choson döneminde (1392-1910) tercih edilmesine rağmen, aynı eşyaların dekore edilmiş halleri de büyük sayıda üretilmiştir. Ming hanedanının Çin mavisi ve beyaz eşyaları, seramik altı kobalt mavisi dekorasyon tekniğini benimseyen Kore çömlekçileri için bir model oluşturmuştur. Çinlilerin aksine Choson çanak çömlekçileri, eşsiz eşyalar üretmek için saray ressamlarıyla yakın çalışmışlardır. 16. yüzyılın Kore çanak çömlekçileri porselen üzerine, seramik altı demir pigment denemeye başlamışlardır. Joseon Hanedanlığı döneminde, (1392-1910) ihracata dayalı olan seramik eşyaların başarısı, imparatorluk, şehir ve taşra fırınlarından elde edilen en yüksek kaliteyi temsil ediyordu. Bu, Kore seramiğinin altın çağıydı, imparatorlukta ve taşradaki fırınlarda uzun bir süre gelişti. Hala çok sayıda yüksek kaliteli eserler mevcuttur.
Seladonun çöküşünden beyaz porselen ürünlerinin popülaritesinin yükselişine kadar saklı kalan Bun-cheong, çömleklerin en yaygın türü olarak yüzyıl hüküm sürmüş ve Kore genelinde hem asil hem de halk tarafından kullanılmıştır.
Buncheong seramiklerinin estetiği ve fonksiyonları, ondördüncü yüzyılın sonunda, Joseon hanedanlığının başlangıcındaki toplumsal gelişmeleri yansıtmaktadır.
Bunların çoğu, farklı düzeydeki insanların kullanığı gündelik eşyalardı. Buncheong zanaatkarları sanatlarını oluşturmak için birçok teknik kullanmışlardır. Baskılama genellikle bir öğenin üzerine birden fazla görüntü üretmek için kullanılmıştır. Buncheong zanaatkarları geleneksel ikonografiyi yeniden yorumlamış ve çoğu kez resmin yalnızca özünün ortaya çıkmasına izin vermişlerdir. Asya çiçek desenleri, şakayıklar, krizantemler ve lotuslar motiflerde doğrudan tanımlanmıştır. Bir fil kasesinin üzerindeki kaplumbağa gibi hayvanlar ise çılgın çizgiler halinde tanımlanmıştır. Bazen, efsanevi hayvanlar, zanaatkar rehberliğinde şekil değiştirirler. Örneğin bir ejder ve balık, isimsiz bir zanaatkarın gizemli sembolü "ejderha balığı" olarak birleştirilmiştir.
İngiliz çömlek atölyesinin babası olarak kabul edilen Bernard Leach (1887-1979), 20. yüzyılın seramikçilerinin bu alanda gerçekten ilerlemeleri için, Joseon Hanedanlığı zanaatkarlarının tekniklerini öğrenmeleri gerektiğini önemle belirtmiştir. Joseon Buncheong ürünlerinin sade ve etkilenmemiş özgürlüğüne hayranlığını dile getirerek sözlerine ekledi; "Kore çömleklerinde bizi çeken şey bütünlük arzusudur.''
Ünlü İngiliz sanat tarihçisi William Honey, "en iyi Kore ürünleri sadece orijinal değil; Onlar şimdiye kadar yapılmış en zarif ve etkilenmemiş seramiktir. Çömleğin sahip olabileceği bütün erdemler onlarda var.''
1592-1598 yılları arasında Japonya'nın Kore Yarımadası'nın istilası sonrasında, Japon seramiğinin dünyada dikkat çektiği sanat tarihçileri tarafından vurgulanıyor.
Bu olay, Kore savaşı sonrasında Joseon Hanedanlığından, savaş ganimeti olarak birkaç bin çömlek zanaatkarının Japonya'ya kaçırılmasıyla 'Seramik Savaşları' olarak tanımlanmıştır. Bu harika yetenekli zanaatkarlar, Japonya'nın ince seramik üreticisi olmasında temel unsur olmuşlardır. Bu zaanatkarların torunlarından bazıları, ''Imnan Çömlekçilerinin 6 Ailesi'' dahil olmak üzere, halen gelişmekte olan Japonyanın en iyi çömlekçileri olarak saygı görmektedir.
![[Resim: ZMqmzz.jpg]](http://i.hizliresim.com/ZMqmzz.jpg)
Bu buncheong çömleği, etkileyici hasır dokuma ve Maehwa süslemesiyle eşsiz bir geleneksel Kore su şişesi gövdesine sahiptir. Geleneksel olarak buncheong seramiklerine oymalı süslemeler eşlik etmiştir.
Kore zanaatkarlarının en sevdiği sagunja (dört asil varlık) motiflerinden biri olan maehwa, uzun zamandır baharın ilham kaynağı olan Kore erik çiçeği anlamına gelir. Kore zanatkarları, kışın sonunda çiçek açan maehwa'dan etkilenmişler ve bu nedenle tüm zorlukların üstesinden gelen asil ruhun sembolü olarak methetmişlerdir.
![[Resim: PnWE59.jpg]](http://i.hizliresim.com/PnWE59.jpg)
Oyma Lotus ve Balık tasarımlı gri Buncheong vazosu
Geleneksel olarak hayatın iyi koşullarının sembolü olan balık,
buncheong eserlerinde en çok sevilen motiflerden biri olmuştur.
Çeviri: Yüsra JaeJoong
Kaynak
![[Resim: VPnyEj.jpg]](http://i.hizliresim.com/VPnyEj.jpg)
Fotoğraftaki Çömlekçi: Lee Yeounhyu
Kore Seramiklerinin Tarihi
Kore'nin Üç Krallığı (M.Ö.57-M.S.668), yani Silla, Goguryeo ve Baekje, Kore seramik tarihinin başlamasını sağlamıştır. Çok sayıda fırında, insanlar için kaba ev eşyaları üretilmiştir. Diğerleri geleneksel dövülmüş kil ve bobin yöntemi kullanılarak oluşturulurken, asillerin ve kralların mezarlarında ölülere eşlik etmesi için, muhafızlar ve atlar, ev ve görkemli adak tapınakları için kullanılan, Çin Han Hanedanlığının figürleriyle eşdeğer kraliyet figürlerinin çok sayıda sofistike heykelleri çömlekçi çarklarında oluşturulmuştur.
Seladon, Goryeo Hanedanlığının yaklaşık beş yüzyılı boyunca (918-1392) Kore yarımadasında üretilen seramiklerin ana türü olmuştur. Bu zarif eşya genellikle gri-yeşil renkte, berrak ve çok sayıda vitrifiye seramikle kaplıdır. Goryeo seladonu rengini ham malzemelere, özellikle kil içindeki demir, demir oksit, manganez oksit ve seramikteki kuvartz parçacıklarının yanı sıra fırının ateşleme koşullarına da borçludur. Yüzey dekorasyonu olmadan güzel seramiğin zarif şekillerle kombinasyonu, 11. yüzyılın sonu ile 12. yüzyılın başı arasında Goryeo Hanedanlığında üretilen seladonlarla ortaya çıkmıştır. Goryeo çömlekçileri, seladon seramik üretme yeteneklerini mükemmelleştirdikten sonra, deniz yeşili seramik oyma ve kazıma ile ilgili denemeler yapmaya başlamışlardır.
Goryeo döneminden gelen Kore seladonu, özellikle o zamanların renk bileşimi konusunda çömlekçilerin gelişmiş anlayışını sergileyen, solgun, yeşim renkleriyle ünlüdür. Her ne kadar Goryeo'nun ilk seladonları Çinlilerden etkilenilse de, Kore çömlekçileri etkilenilen sanatı yeni ve eşsiz bir seviyeye ulaştırmıştır. Koreliler, tamamıyla Kore buluşu olan dikkate değer bir kaplama tekniği kullanarak seramik yüzeyine zarif tasarımlar eklemişlerdir. Çinlilerin bile Kore seladonunu cennetin en iyisi olduğunu ve altından daha değerli kabul ettikleri söylenir.
Kore beyaz porseleni, Choson döneminin Kraliyet sarayında popülerleşmiştir. 15. yüzyılın sonlarında Choson sarayı Punwon adlı bir grup fırın kurdu (bugünkü Kwangju'da). 15. / 16. Yüzyılda ilk Punwon fırınları sadece kraliyet sarayında kullanılması için zarif bir şekle sahip, mavimsi renkli kusursuz parlaklıkta seramikle beyaz porselenler ve saf porselen gövdeden ince saksı üretti. Düz beyaz gövdeli porselenler Choson döneminde (1392-1910) tercih edilmesine rağmen, aynı eşyaların dekore edilmiş halleri de büyük sayıda üretilmiştir. Ming hanedanının Çin mavisi ve beyaz eşyaları, seramik altı kobalt mavisi dekorasyon tekniğini benimseyen Kore çömlekçileri için bir model oluşturmuştur. Çinlilerin aksine Choson çanak çömlekçileri, eşsiz eşyalar üretmek için saray ressamlarıyla yakın çalışmışlardır. 16. yüzyılın Kore çanak çömlekçileri porselen üzerine, seramik altı demir pigment denemeye başlamışlardır. Joseon Hanedanlığı döneminde, (1392-1910) ihracata dayalı olan seramik eşyaların başarısı, imparatorluk, şehir ve taşra fırınlarından elde edilen en yüksek kaliteyi temsil ediyordu. Bu, Kore seramiğinin altın çağıydı, imparatorlukta ve taşradaki fırınlarda uzun bir süre gelişti. Hala çok sayıda yüksek kaliteli eserler mevcuttur.
Seladonun çöküşünden beyaz porselen ürünlerinin popülaritesinin yükselişine kadar saklı kalan Bun-cheong, çömleklerin en yaygın türü olarak yüzyıl hüküm sürmüş ve Kore genelinde hem asil hem de halk tarafından kullanılmıştır.
Buncheong seramiklerinin estetiği ve fonksiyonları, ondördüncü yüzyılın sonunda, Joseon hanedanlığının başlangıcındaki toplumsal gelişmeleri yansıtmaktadır.
Bunların çoğu, farklı düzeydeki insanların kullanığı gündelik eşyalardı. Buncheong zanaatkarları sanatlarını oluşturmak için birçok teknik kullanmışlardır. Baskılama genellikle bir öğenin üzerine birden fazla görüntü üretmek için kullanılmıştır. Buncheong zanaatkarları geleneksel ikonografiyi yeniden yorumlamış ve çoğu kez resmin yalnızca özünün ortaya çıkmasına izin vermişlerdir. Asya çiçek desenleri, şakayıklar, krizantemler ve lotuslar motiflerde doğrudan tanımlanmıştır. Bir fil kasesinin üzerindeki kaplumbağa gibi hayvanlar ise çılgın çizgiler halinde tanımlanmıştır. Bazen, efsanevi hayvanlar, zanaatkar rehberliğinde şekil değiştirirler. Örneğin bir ejder ve balık, isimsiz bir zanaatkarın gizemli sembolü "ejderha balığı" olarak birleştirilmiştir.
İngiliz çömlek atölyesinin babası olarak kabul edilen Bernard Leach (1887-1979), 20. yüzyılın seramikçilerinin bu alanda gerçekten ilerlemeleri için, Joseon Hanedanlığı zanaatkarlarının tekniklerini öğrenmeleri gerektiğini önemle belirtmiştir. Joseon Buncheong ürünlerinin sade ve etkilenmemiş özgürlüğüne hayranlığını dile getirerek sözlerine ekledi; "Kore çömleklerinde bizi çeken şey bütünlük arzusudur.''
Ünlü İngiliz sanat tarihçisi William Honey, "en iyi Kore ürünleri sadece orijinal değil; Onlar şimdiye kadar yapılmış en zarif ve etkilenmemiş seramiktir. Çömleğin sahip olabileceği bütün erdemler onlarda var.''
1592-1598 yılları arasında Japonya'nın Kore Yarımadası'nın istilası sonrasında, Japon seramiğinin dünyada dikkat çektiği sanat tarihçileri tarafından vurgulanıyor.
Bu olay, Kore savaşı sonrasında Joseon Hanedanlığından, savaş ganimeti olarak birkaç bin çömlek zanaatkarının Japonya'ya kaçırılmasıyla 'Seramik Savaşları' olarak tanımlanmıştır. Bu harika yetenekli zanaatkarlar, Japonya'nın ince seramik üreticisi olmasında temel unsur olmuşlardır. Bu zaanatkarların torunlarından bazıları, ''Imnan Çömlekçilerinin 6 Ailesi'' dahil olmak üzere, halen gelişmekte olan Japonyanın en iyi çömlekçileri olarak saygı görmektedir.
![[Resim: ZMqmzz.jpg]](http://i.hizliresim.com/ZMqmzz.jpg)
Bu buncheong çömleği, etkileyici hasır dokuma ve Maehwa süslemesiyle eşsiz bir geleneksel Kore su şişesi gövdesine sahiptir. Geleneksel olarak buncheong seramiklerine oymalı süslemeler eşlik etmiştir.
Kore zanaatkarlarının en sevdiği sagunja (dört asil varlık) motiflerinden biri olan maehwa, uzun zamandır baharın ilham kaynağı olan Kore erik çiçeği anlamına gelir. Kore zanatkarları, kışın sonunda çiçek açan maehwa'dan etkilenmişler ve bu nedenle tüm zorlukların üstesinden gelen asil ruhun sembolü olarak methetmişlerdir.
![[Resim: PnWE59.jpg]](http://i.hizliresim.com/PnWE59.jpg)
Oyma Lotus ve Balık tasarımlı gri Buncheong vazosu
Geleneksel olarak hayatın iyi koşullarının sembolü olan balık,
buncheong eserlerinde en çok sevilen motiflerden biri olmuştur.
Çeviri: Yüsra JaeJoong
Kaynak
You're a sky
full of stars
![[Resim: 0E8dXo.gif]](https://i.hizliresim.com/0E8dXo.gif)
full of stars
![[Resim: 0E8dXo.gif]](https://i.hizliresim.com/0E8dXo.gif)