Standing gilt-bronze Bhaisajyaguru Buddha Statue (Baengnyulsa) (Unified Silla Period)
Baengnyulsageumdongyaksayeoraeipsang (백률사 금동약사여래입상)
![[Resim: a0028000037001.jpg]](http://img803.imageshack.us/img803/7702/a0028000037001.jpg)
28. Ulusal Hazine
Asıl olarak Gyeongju'nun kuzeyindeki Soguemgang Dağı'ndaki Baengnyul Tapınağı'nda bulunan heykel 1930'da Gyeongju Ulusal Müzesi'ne taşınmıştır.
Ayakta duran büyük bir heykel olarak yüksekliği 1.77 m'dir.
Bu "insanların sancılarını dindirdiğine" inanılan Tıp Budası'nın heykelidir. Dikdörtgenimsi yuvarlak yüz, çıkıntı yapan yanaklara, zarif görünen dolgun bir çeneye sahiptir.
8. yüzyılın ortalarındaki kusursuz görüntüsüyle karşılaştırıldığında gerginliğini ve esnekliğini bir parça yitirmiştir.
Büyük ve muazzam olmasına karşın, omuzları yetersizmişçesine davrandığını hissettirir.
Bedenini sıkan kaftan omuzlarının biçimini iyi gösterir.
Kaftan her iki omzu da kaplar ve kollarında aşağı doğru sarkmaktadır.
Göğüs kafesinde eteğin düğümü vardır.
Önünde kaftanın kasıtlı olarak çizilen U desenleriyle kıvrımlar vardır.
Vücudun alt yarısındaki ağırbaşlılık ve şişmiş karnı ve geriye doğru eğilen göğüsle birlikte kaba eteği bu heykelin özgünlüğünü gösterir.
İki el de koparılmıştır, ama yerinden ve bileklerin yönünden sağ elin avuç içi yukarıyı gösteriyormuş gibi göründüğü ve sol elin bir ilaç kabı ya da damla tutuyormuş gibi göründüğü yargısına varılır.
Bu oldukça durgun hissettirir, ama vücudun orantılı yapısını ve mükemmel yaratılış yöntemini gösterir.
Bu, Bilgelik Budası'nın altın heykeli (26. Ulusal Hazine) ve Amitabha'nın altın heykeli (27. Ulusal Hazine) ile birlikte Birleşik Silla Dönemi'nin üç altın heykelinden biri olan ilk eserdir.
Çeviri: S.T.
English
National Treasures 28
Originally located at the Baengnyulsa Temple in Mt. Soguemgangsan, north of Gyeongju, it was moved to the National Museum of Gyeongju in 1930.
The height, as a big standing statue, is 1.77 m.
It is the statue of Buddha of Medicine, who is believed to "heal the pains of people". The round face near rectangle has a bulged-down cheek, the fat in the jaw that looks graceful.
It lost the tense and elasticity a bit compared with the ideal image in the middle 8th century.
Although it is big and huge, the shoulders felt treated meagerly.
The robe tightened to the body shows well the shape of shoulders.
The robe covered both shoulders and is hanging down from the arms.
In the chest there is the knot of skirt.
In front there are the folds with U-patterns of robe drawn intentionally.
The dignity in the lower half of the body and the heavy skirt along with the belly swollen and the bust bent backward show the characteristics of this statue well.
Two hands were cut-off but judged from the place and direction of wrists, the right hand seemed to be raised up to show the palm and the left hand to hold a medicine vessel or bead.
This is felt rather flat but it shows the well-proportioned expression of the body and excellent molding technique.
It is the early work which is one of the three golden statue in the Unified Silla Period along with the gold statue of Enlightenment Buddha (National Treasure No. 26) and the gold image of Amitabha (National Treasure No. 27).
Kaynak/Source