28-01-2017, Saat: 15:14
(Son Düzenleme: 29-01-2017, Saat: 0:42, Düzenleyen: Yüsra JaeJoong.)
South Korean Government to Fund Shipbuilding
![[Resim: l3gbjb.jpg]](http://i.hizliresim.com/l3gbjb.jpg)
Güney Kore maliye bakanı, Pazartesi günü hükumetin, yerel gemi inşasına yardım etmek üzere 2020'ye kadar 250 veya daha fazla gemi siparişini desteklemeyi planladığını söyledi.
Güney Kore Pazartesi günü, Kore deniz taşımacılığı şirketlerinin mali durumunun iyileştirilmesine yardımcı olmak için 1 trilyon won (871,73 milyon $) değerinde bir sermaye ile devlet destekli bir gemi finansman şirketi kurmayı planladığını söyledi.
Hükumet tarafından yapılan bir açıklamada, hükumetin toplamda 6,5 trilyon won (5,6 milyar $) tutarında finansman sağlamasıyla, yerel denizcilik firmalarının yeni gemiler kazanabileceği belirtildi.
Bu tedbirler, ağustos ayında mahkeme kararına başvuran Hanjin Shipping Co Ltd'nin çöküşünü takiben, yerel gemi inşaatı ve denizcilik endüstrisindeki mücadeleyi desteklemek üzere alınmıştır.
Güney Kore'de dünyanın en büyük üç tersanesinden biri olan Daewoo Gemi İnşa ve Denizcilik Mühendisliği (DSME) şu anda siparişlerde büyük bir düşüş yaşıyor.
Ticaret bakanlığı, DSME'nin ana kredi sağlayıcısı olan devlet destekli Kore Kalkınma Bankası (KDB), Daewoo'nun satış veya diğer birleşme veya satın alım biçimini potansiyel olarak takip etmeden önce DSME'nin faaliyetlerindeki ve piyasa koşullarındaki gelecekteki gelişmelerini göz önünde bulunduracaktır.
Yüksek rütbeli bir mali düzenleyici, Pazartesi günü düzenlenen bir basın toplantısında, şu an itibariyle DSME'yi satma planları olmadığını açıkladı.
Ticaret bakanlığı, Güney Koreli gemi yapımcıları tarafından Ocak-Eylül döneminde kazanılan yeni gemi siparişlerinin, bir önceki yılın aynı dönemine göre %87 düşerken, küresel siparişlerde %72 düşüş kaydettiğini söyledi.
Yüksek rütbeli bir ticaret bakanlığı yetkilisi gazetecilere verdiği bir demeçte, siparişlerin sert bir şekilde düşmesinin, Japonya ve Çin'deki rakipleriyle karşılaştırıldığında, yerel siparişlerin daha az olması nedeniyle gerçekleştiğini söyledi.
IMO tarafından yapılan sülfür düzenlemelerine ilişkin son kararı takiben Bakanlık yaptığı açıklamada, deniz yakıtında LNG talebinin artması beklendiğinden, LNG yakıt terminallerinin sayısını 2020 yılına kadar üçten fazla arttırmayı planladığını açıkladı.
Açıklamaya, Seul'ün 2017 yılında Kore LNG Taşıyıcı Sanayi liderliğindeki LNG bunker gemilerine yönelik bir sipariş vermek istediğini de ekledi.
Bu ayın başlarında, Uluslararası Para Fonu, sektörün büyük borçlarının yeniden yapılandırılmasının maliyetinin 30 milyar dolara yaklaşacağını tahmin ederek, sıkıntı yaşanan Güney Koreli gemi inşa endüstrisi üzerine bir çalışma tamamladı.
İstihdam etkisi, gemi inşaasında 10.000 pozisyon da dahil olmak üzere toplam işgücünün yüzde biri kadar etkilenecek ve alacaklıların zararı GSYİH'nın yüzde 5.5 ila 7.5 arasında olacaktır.
DSME, bu ayın başında işgücünün yaklaşık %20'sini yıl sonuna kadar kesme planını açıkladı.
Global bir danışmanlık şirketi olan McKinsey & Co. tarafından yayınlanan yeni bir rapor, DSME'nin on yılın sonunda hayatta kalmasının mümkün olmayacağını, negatif bir işletme marjı ile aşağı çekildiğini ve tahmin edilen likidite açığının 3 milyar doları aştığını söyledi.
5 milyar dolarlık yıllık hedefini gerçekleştiremediği taktirde Samsung Heavy Industries, ek işten çıkarmalar konusunda uyarıda bulundu. 14.000 kişilik işgücünü yüzde 40 oranında azaltmayı planlıyor.
Hyundai Heavy Industries, 26.000 kişilik personel sayısından 4000 personeli işten çıkarmayı planlıyor.
Maritime Executive
MarEx
Çeviri: Yüsra JaeJoong
Kaynak
![[Resim: l3gbjb.jpg]](http://i.hizliresim.com/l3gbjb.jpg)
Güney Kore maliye bakanı, Pazartesi günü hükumetin, yerel gemi inşasına yardım etmek üzere 2020'ye kadar 250 veya daha fazla gemi siparişini desteklemeyi planladığını söyledi.
Güney Kore Pazartesi günü, Kore deniz taşımacılığı şirketlerinin mali durumunun iyileştirilmesine yardımcı olmak için 1 trilyon won (871,73 milyon $) değerinde bir sermaye ile devlet destekli bir gemi finansman şirketi kurmayı planladığını söyledi.
Hükumet tarafından yapılan bir açıklamada, hükumetin toplamda 6,5 trilyon won (5,6 milyar $) tutarında finansman sağlamasıyla, yerel denizcilik firmalarının yeni gemiler kazanabileceği belirtildi.
Bu tedbirler, ağustos ayında mahkeme kararına başvuran Hanjin Shipping Co Ltd'nin çöküşünü takiben, yerel gemi inşaatı ve denizcilik endüstrisindeki mücadeleyi desteklemek üzere alınmıştır.
Güney Kore'de dünyanın en büyük üç tersanesinden biri olan Daewoo Gemi İnşa ve Denizcilik Mühendisliği (DSME) şu anda siparişlerde büyük bir düşüş yaşıyor.
Ticaret bakanlığı, DSME'nin ana kredi sağlayıcısı olan devlet destekli Kore Kalkınma Bankası (KDB), Daewoo'nun satış veya diğer birleşme veya satın alım biçimini potansiyel olarak takip etmeden önce DSME'nin faaliyetlerindeki ve piyasa koşullarındaki gelecekteki gelişmelerini göz önünde bulunduracaktır.
Yüksek rütbeli bir mali düzenleyici, Pazartesi günü düzenlenen bir basın toplantısında, şu an itibariyle DSME'yi satma planları olmadığını açıkladı.
Ticaret bakanlığı, Güney Koreli gemi yapımcıları tarafından Ocak-Eylül döneminde kazanılan yeni gemi siparişlerinin, bir önceki yılın aynı dönemine göre %87 düşerken, küresel siparişlerde %72 düşüş kaydettiğini söyledi.
Yüksek rütbeli bir ticaret bakanlığı yetkilisi gazetecilere verdiği bir demeçte, siparişlerin sert bir şekilde düşmesinin, Japonya ve Çin'deki rakipleriyle karşılaştırıldığında, yerel siparişlerin daha az olması nedeniyle gerçekleştiğini söyledi.
IMO tarafından yapılan sülfür düzenlemelerine ilişkin son kararı takiben Bakanlık yaptığı açıklamada, deniz yakıtında LNG talebinin artması beklendiğinden, LNG yakıt terminallerinin sayısını 2020 yılına kadar üçten fazla arttırmayı planladığını açıkladı.
Açıklamaya, Seul'ün 2017 yılında Kore LNG Taşıyıcı Sanayi liderliğindeki LNG bunker gemilerine yönelik bir sipariş vermek istediğini de ekledi.
Bu ayın başlarında, Uluslararası Para Fonu, sektörün büyük borçlarının yeniden yapılandırılmasının maliyetinin 30 milyar dolara yaklaşacağını tahmin ederek, sıkıntı yaşanan Güney Koreli gemi inşa endüstrisi üzerine bir çalışma tamamladı.
İstihdam etkisi, gemi inşaasında 10.000 pozisyon da dahil olmak üzere toplam işgücünün yüzde biri kadar etkilenecek ve alacaklıların zararı GSYİH'nın yüzde 5.5 ila 7.5 arasında olacaktır.
DSME, bu ayın başında işgücünün yaklaşık %20'sini yıl sonuna kadar kesme planını açıkladı.
Global bir danışmanlık şirketi olan McKinsey & Co. tarafından yayınlanan yeni bir rapor, DSME'nin on yılın sonunda hayatta kalmasının mümkün olmayacağını, negatif bir işletme marjı ile aşağı çekildiğini ve tahmin edilen likidite açığının 3 milyar doları aştığını söyledi.
5 milyar dolarlık yıllık hedefini gerçekleştiremediği taktirde Samsung Heavy Industries, ek işten çıkarmalar konusunda uyarıda bulundu. 14.000 kişilik işgücünü yüzde 40 oranında azaltmayı planlıyor.
Hyundai Heavy Industries, 26.000 kişilik personel sayısından 4000 personeli işten çıkarmayı planlıyor.
Maritime Executive
MarEx
Çeviri: Yüsra JaeJoong
Kaynak
You're a sky
full of stars
![[Resim: 0E8dXo.gif]](https://i.hizliresim.com/0E8dXo.gif)
full of stars
![[Resim: 0E8dXo.gif]](https://i.hizliresim.com/0E8dXo.gif)