03-03-2016, Saat: 23:10
Pepero Day
![[Resim: E8pkLA.jpg]](http://i.hizliresim.com/E8pkLA.jpg)
Pepero Günü, Güney Kore’de Sevgililer Günü’ne benzeyen bir gelenektir ama 11 Kasım’da düzenlenir. Pepero Günü’nün asıl amacı, daha uzun ve daha ince olmak umuduyla insanların peperolarını (çikolatalı kraker) birbiriyle değiş tokuş etmeleridir. Bugünkü amacı ise kişilerin, arkadaşlarına veya sevdikleri kişiye olan sevgilerini göstermek için peperolarını birbiriyle değiş tokuş etmeleridir.
Bu günün tam olarak kökeni bilinmemektedir. Kökeni genellikle 1983 yılında olan bir habere uzanır. Hikayede, Yeongnam bölgesindeki iki kız ortaokul öğrencisi uzun ve ince olmayı dileyerek birbirlerine pepero verirler. Bu hikaye hakkında bazı şüpheler vardır. Bir iddia kökeninin, 1 tarihinin (Kasım 11 – 11/11) şeklinin peperoya benzemesinden kaynaklandığıdır. Bazıları, popüleriteye bağlanan faktörler gibi, şekillerin benzerliğine bağlasa da kökeni bu değildir.
Bu moda fikrinin yayılması, yükseklik ve inceliğin maksimum etkisi için kişi 11 paket peperoyu mutlaka 11 Kasım’da hem öğleden önce saat 11:11’in 11. saniyesinde hem de öğleden sonra saat 11:11’in 11. saniyesinde yemesi şeklindedir. 197’den itibaren Lotte, Pepero Günü’nü başarıyla desteklemek için yukarıda belirtilen okul hikayesini kullanmaya başladı. Bu moda, diğer şirketlerin de Pepero Günü’ne katılmak için aynı şekilli atıştırmalıklar üretmesine yol açtı. 2012 yılı itibariyle Lotte, Pepero Günü'ndeki yıllık satışlarının %50'sini alıyordu. 2013 yılı itibari ile, E-mart ve Homeplus gibi firmalar özellikle sadece o günde peperolar sergliyor ve satıyorken, Hyundai Mağazası, Shinsegae ve Lotte Mağazası’nın dahil olduğu çeşitli firmadan bu günü kutlayan insanlar yararlanıyordu.
Pepero Günü bazı şirketlerin bir iş aracı olduğu ve kendi anlamıyla çelişkili olarak yüksek kaloriye sahip olması ile eleştirilir. Alternatifi olan “Garaetteok Günü”, garaetteok (beyaz tteok çubukları) değiş tokuşuyla Çiftçiler Günü’ne teşfik eder.
English
Pepero Day is an observance in South Korea similar to Valentine's Day but held on November 11. The original purpose of the Pepero Day was to exchange peperos with each other in hopes of becoming taller and thinner. The current purpose is to exchange peperos to show affection for friends and loved-ones.
The exact origins of this day are unknown. The origins are usually traced to a news story set in 1983. In the story, two female middle school students in the Yeongnam region exchanged peperos wishing that they would both become tall and thin. There is some doubt about this story. Some argue that the origin was due to the shape of 1’s in the date (November 11 – 11/11) resembling peperos. While some attribute the similarity of shapes as factors that attributed to the popularity but not its origin.
The fad spread with the idea that, for maximum effectiveness for height and thinness, one must eat 11 packets of Pepero on November 11, 11:11 am and 11:11 pm at 11 seconds exactly. From 1997, Lotte started to use the aforementioned school story to successfully promote Pepero Day. The trend led to other companies creating similar-shaped snacks to participate on Pepero Day. As of 2012, Lotte was making 50% of its annual sales on Pepero Day. As of 2013, several department stores including Hyundai Department Store, Shinsegae, and Lotte Department Store were benefiting for people celebrating the day while stores such as E-mart and Homeplus were specially displaying and selling peperos on the day.
Pepero Day has been criticized for being a business tool of certain companies and for having high calories which is contradictory to its original meaning. Alternatives include "Garaetteok Day", which promotes Farmer’s Day through exchanges of garaetteok (sticks of white tteok).
Kaynak / Source
![[Resim: E8pkLA.jpg]](http://i.hizliresim.com/E8pkLA.jpg)
Pepero Günü, Güney Kore’de Sevgililer Günü’ne benzeyen bir gelenektir ama 11 Kasım’da düzenlenir. Pepero Günü’nün asıl amacı, daha uzun ve daha ince olmak umuduyla insanların peperolarını (çikolatalı kraker) birbiriyle değiş tokuş etmeleridir. Bugünkü amacı ise kişilerin, arkadaşlarına veya sevdikleri kişiye olan sevgilerini göstermek için peperolarını birbiriyle değiş tokuş etmeleridir.
Bu günün tam olarak kökeni bilinmemektedir. Kökeni genellikle 1983 yılında olan bir habere uzanır. Hikayede, Yeongnam bölgesindeki iki kız ortaokul öğrencisi uzun ve ince olmayı dileyerek birbirlerine pepero verirler. Bu hikaye hakkında bazı şüpheler vardır. Bir iddia kökeninin, 1 tarihinin (Kasım 11 – 11/11) şeklinin peperoya benzemesinden kaynaklandığıdır. Bazıları, popüleriteye bağlanan faktörler gibi, şekillerin benzerliğine bağlasa da kökeni bu değildir.
Bu moda fikrinin yayılması, yükseklik ve inceliğin maksimum etkisi için kişi 11 paket peperoyu mutlaka 11 Kasım’da hem öğleden önce saat 11:11’in 11. saniyesinde hem de öğleden sonra saat 11:11’in 11. saniyesinde yemesi şeklindedir. 197’den itibaren Lotte, Pepero Günü’nü başarıyla desteklemek için yukarıda belirtilen okul hikayesini kullanmaya başladı. Bu moda, diğer şirketlerin de Pepero Günü’ne katılmak için aynı şekilli atıştırmalıklar üretmesine yol açtı. 2012 yılı itibariyle Lotte, Pepero Günü'ndeki yıllık satışlarının %50'sini alıyordu. 2013 yılı itibari ile, E-mart ve Homeplus gibi firmalar özellikle sadece o günde peperolar sergliyor ve satıyorken, Hyundai Mağazası, Shinsegae ve Lotte Mağazası’nın dahil olduğu çeşitli firmadan bu günü kutlayan insanlar yararlanıyordu.
Pepero Günü bazı şirketlerin bir iş aracı olduğu ve kendi anlamıyla çelişkili olarak yüksek kaloriye sahip olması ile eleştirilir. Alternatifi olan “Garaetteok Günü”, garaetteok (beyaz tteok çubukları) değiş tokuşuyla Çiftçiler Günü’ne teşfik eder.
English
Pepero Day is an observance in South Korea similar to Valentine's Day but held on November 11. The original purpose of the Pepero Day was to exchange peperos with each other in hopes of becoming taller and thinner. The current purpose is to exchange peperos to show affection for friends and loved-ones.
The exact origins of this day are unknown. The origins are usually traced to a news story set in 1983. In the story, two female middle school students in the Yeongnam region exchanged peperos wishing that they would both become tall and thin. There is some doubt about this story. Some argue that the origin was due to the shape of 1’s in the date (November 11 – 11/11) resembling peperos. While some attribute the similarity of shapes as factors that attributed to the popularity but not its origin.
The fad spread with the idea that, for maximum effectiveness for height and thinness, one must eat 11 packets of Pepero on November 11, 11:11 am and 11:11 pm at 11 seconds exactly. From 1997, Lotte started to use the aforementioned school story to successfully promote Pepero Day. The trend led to other companies creating similar-shaped snacks to participate on Pepero Day. As of 2012, Lotte was making 50% of its annual sales on Pepero Day. As of 2013, several department stores including Hyundai Department Store, Shinsegae, and Lotte Department Store were benefiting for people celebrating the day while stores such as E-mart and Homeplus were specially displaying and selling peperos on the day.
Pepero Day has been criticized for being a business tool of certain companies and for having high calories which is contradictory to its original meaning. Alternatives include "Garaetteok Day", which promotes Farmer’s Day through exchanges of garaetteok (sticks of white tteok).
Kaynak / Source