yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MBC / Munhwa Broadcasting Corporation (문화방송주식회사)
#1
MBC / Munhwa Broadcasting Corporation (문화방송주식회사)

[Resim: 800pxmbcheadquarterbuld.jpg]

Genel Bakış

Tip: Radyo ve Televizyon Yayıncılığı
Ülke: Güney Kore
Durum: Güney Kore, ABD (Uydu)
Slogan: İyi Arkadaşlar, MBC
Sahibi: Kültür Yayını Vakfı (70%), Jung-Su Burs Vakfı (30%)
Kilit İnsanlar: Kim, Jae-Chol, CEO & Devlet Başkanı
Kuruluş Tarihi: 2 Aralık 1961 (radyo), 8 Ağustos 1969 (televizyon), 2001 (dijital), 2005 (DMB)
Adres: 31 Yeouido dong, Yeongdeungpo gu, Seoul, 150-728, Kore
Telefon: +82-2-789-2825
Faks: +82-2-782-0293
Offical Website: www.imbc.com

English

Overview

Type: Broadcast radio and television
Country: South Korea
Availability: South Korea, United States (Satellite)
Slogan: Good Friends, MBC
Owner: The Foundation of Broadcast Culture(70%), Jung-Su Scholarship Foundation(30%)
Key People: Kim, Jae-Chol, CEO & President
Launch Date: December 2, 1961 (radio),August 8, 1969 (television), 2001 (digital), 2005 (DMB)
Address: 31 Yeouido dong, Yeongdeungpo gu, Seoul, 150-728, Korea
Telephone: +82-2-789-2825
Fax: +82-2-782-0293
Offical Homepage: www.imbc.com


Tanıtım

MBC, Güney Kore’nin dört önemli televizyon ve radyo kanallarından biridir ve Güney Kore’deki tüm ticari yayın ağları içerisinde en eski olanıdır. Munhwa kelimesi Korece “kültür” demektir. Radyo ve televizyon ağının baş istasyonu “Digital Kanal 11’dir.” Kanal, iki şirket tarafından yönetilmektedir. Bunlar; şirket hisselerinin %70’ine sahip Kültür Vakfı ile %30’una sahip Jung-Su Burs Vakfı’dır. MBC, hükümet sübvansiyonu almaz ve ticari reklamlarını neredeyse tamamını kendi gelirleriyle yapar. Ayrıca, 19 bölge istasyonuna ve 10 adet yan kuruluşa sahiptir. Kanal, ülkenin ilk özel yayın kuruluşu olan Busan Munhwa Broadcasting Corporation’dan geliştirilmesiyle oluşmuştur. 2011 yılı itibariyle, MBC’nin 4000'den fazla çalışanı bulunmaktadır. 2001 yılından beri, ATSC’de karasal dijital yayın hizmeti ve 2005 yılından beri T-DMB (Dijital Multimedya Broadcasting) hizmeti sunmaktadır.

English

Introduction

MBC (Munhwa Broadcasting Corporation) (Hangul : 문화방송주식회사, Munhwa Bangsong Jushikhoesa) is one of four major national South Korean televisionand radio networks, and is the oldest among all commercial broadcasting networks in South Korea. Munhwa is the Korean word for "culture". Its flagship terrestrial television station is Channel 11 for Digital. Twice government owned, the network is managed by the Foundation of Broadcast Culture (which owns 70% of the company's stock), while the Jung-Su Scholarship Foundation owns 30%. MBC receives no government subsidy, and derives its income almost entirely from commercial advertising. It has 19 regional stations, and 10 subsidiaries. The network evolved from Busan Munhwa Broadcasting Corporation, the first private broadcasting corporation in the country. As of 2011, MBC has over 4,000 employees. It has provided terrestrial digital TV service in the ATSC format since 2001, andT-DMB (Digital Multimedia Broadcasting) service since 2005.

Kaynak / Source
Cevapla
#2
Tarihi

MBC, Busan Munhwa Bangsong (Busan Munhwa Broadcasting Corporation veya Busan MBC) olarak ortaya çıkmıştır ve Busan’da 1959 yılında kurulmuştur. Radyo istasyonunun sahipleri, Hwan-ok Jeong (radyo bölümü operatörü) ve Kim Sang-yong (eski bölümü sahibi) oldu. Jeong, Kim’e özel bir yayın istasyonu açma fikrini önerdi; Kim, yeni bir iş fırsatı arıyordu ve o zamanlar Japon istasyonları, Kore’nin güney kıyılarına hakimdi. 15 Nisan 1959 tarihinde, Posta Bakanlığı Kore’nin ilk özel ticari yayınını yapması için Busan MBC’ye işletme yetkisi verdi. Busan MBC, 1 kW AM istasyonu ile hizmete başladı ve Güney Kore'de ilk CM Şarkı yayını ile değer kazanmaya başladı.

Ancak, şirket finansal sorunlarla karşı karşıya geldi: yerel bir radyo istasyonu için üretim maliyetlerinin beklenenden daha yüksek olması ve reklam gelirlerinin yeterli olmaması gibi… Ayrıca kanal, yönetim kriziyle de karşıya karşıya geldi. Eylül 1959’da, Busan MBC, Busan Daily’nin sahibi Kim Ji-tae’ye satıldı. Onun yönetimi ile kanal yeniden canlanmış ve iflastan kurtulmuştur. Kanalın yenilenmesinden sonra, Kim, Seoul'de özel bir radyo istasyonu açmaya karar verdi. O yıl Posta Bakanlığı, dört özel istasyonu kabul etmişti. Kim, Seoul'de bir radyo istasyonu işletme hakkını elde etti ve küçük bir AM istasyonu ile, 1961 yılında bir ağ başlattı((2011 itibarıyle, Busan MBC’nin baş hissedarı Seoul’deki MBC’de.); MBC, Güney Kore'de ilk özel yayın kanalı haline geldi.

16 Mayıs 1961 tarihindeki askeri darbeden sonra, Kim, o zamanki devlet başkanı Park Chung-hee tarafından suçlandı ve kanal bir sorunla karşı karşıya kaldı. Kim, baskı altında Mayıs 1962’de, 16 Mayıs tarihinde Busan MBC ve Busan Ilbo’yu, Burs Vakfı’na teslim etti. 8 Ağustos 1969’da televizyon yayıncılığına (Güney Kore’nin üçüncü TV kanalı; birincisi 1 Haziran 1962’de başlatılan KBS TV, ikinci ise Joong-ang Ilbo tarafından 1964’te kurulan TBC TV) ve 1971 yılında FM radyo yayıncılığı başladı. Ancak, kanal kendini tanıtmak için ciddi mali sorunlarla karşı karşıya kaldığı zaman, Park Chung-hee, 11 büyük şirkete finansal destek sağlamak amacıyla 16 Mayısta Burs Vakfı’na MBC hisselerinin %70’ini satın almayı teklif etti. 1980 yılına kadar bu büyük şirketler, hükümet onayı olmadan MBC TV’nin hisselerini satamıyorlardı. Chun Doo-hwan rejimi altında, Güney Kore'nin medya politikası değiştirilmişti. Rejim, birçok özel ticari radyo ve televizyon kanalını kapattı ve MBC hisselerinin çoğu hükümet tarafından alındı; MBC özel bir yayıncı olarak konumunu kaybetti. 14 Kasım 1980 tarihinde, kanal hisselerinin %70’i Kore Yayın Sistemi(KBS)’ne verildi.

Ülkenin 1987’deki demokratik reformlardan sonra oluşan endişeleri gidermek için Millet Meclisi, KBS ve MBC’yi siyasi etkilerden korumak amacıyla 26 Aralık 1988’de Kültür Yayını Vakfı’nı kurdu. Şu an kanalın sahipleri, Jung-Su Burs Vakfı(eski 16 Mayıs Burs Vakfı) şirket hisselerinin %30’una sahipken, Kültür Vakfı ise %70’ine sahiptir. Kanal artık Vakıf tarafından yönetiliyor olsa da, MBC ticari bir yayıncı olarak rolünü korumuştur. MBC, 1969’dan bu yana aynı isme sahip; "MBC...문화방송", okunuşuyla "MBC...Munhwa Bangsong" ve İngilizcesi "MBC ... Munhwa Yayıncılığı"; ayrıca MBC-TV’nin gümüş yıldönümü için 1994 yılı kullanılmıştır.

1991 yılında, MBC, Güney Kore'deki ilk özel ticari yayın kanalıydı, ancak hükümetin MBC’nin 30.yıldönümünde yani 2-9 Aralık 1991’de ikinci özel yayın kanalı SBS’e yayın başlatma izni vermesiyle, MBC bu tekeli kaybetti. MBC ve SBS, Aralık 1992’de, yani 2-9 Aralık 1992 tarihinde, MBC’nin 31.yıldönümünü ve SBS’nin de birinci yıldönümünü kutladılar. Aynı zamanda MBC’nin 35. yıldönümü ve SBS’in 6. yıldönümü, 1996 yılında kutlandı.
2001 yılında, MBC uydu ve kablolu televizyon yayınını başlattı. Bu genişlemenin bir parçası olarak, Amerika genelinde kendi programlamlarını dağıtmak için Los Angeles, Kaliforniya, ABD merkezli bir yan kuruluş olan MBC America kuruldu. 1 Ağustos 2008 tarihinde MBC America, KSCI-TV, KTSF-TV ve WMBC-TV’nin aynı anda birden fazla bağımsız program iletimini üzerinden yapılan MBC-D’yi başlattı. Hizmet, yıl sonunda Atlanta, Chicago ve Washington’da planlandı. Atlanta metrosunun kuzeydoğusunda, WKTB CD kanal 47.3 yayınlandı, ama 2011 itibarıyle WSKC CD kanal 22.1 üzerindedir.

21 Ekim 2011 tarihinde, MBC ve Google başkanları, ortaklık anlaşması imzaladı. MBC, 2005 tarihinden önce üretilen içeriklerin 10.000 saatini yayınlayacak. Dosyalar, reklamlar ile arasındaki 10 dakikalık kliplerle bölünecek. MBC ayrıca, bu ortaklığı kutlamak için, Google merkez ofisinde bir K-pop konseri düzenlemekle ilgilenmiştir. Konser, 21 Mayıs 2012 tarihinde YouTube aracılığıyla dünya çapında canlı olarak yayınlandı.

English

History

MBC began as Busan Munhwa Bangsong (Busan Munhwa Broadcasting Corporation, or Busan MBC), and was established in 1959 in Busan, South Korea. The radio station was then owned by Jeong Hwan-ok (a radio-store operator) and Kim Sang-yong (a former department-store owner). Jeong had suggested that Kim open a private broadcasting station; Kim was looking for a new business opportunity, and at that time Japanese stations dominated the south coastal Korean radio dial. On April 15, 1959 the postal ministry authorized Busan MBC to operate, making it Korea's first private commercial broadcaster. Busan MBC began its service with a 1 kW AM station, and became known for broadcasting the first CM Song in South Korea.
The company, however, faced financial problems: production costs for a local radio station were higher than expected, and advertising did not generate sufficient revenue. The network also faced a management crisis. In September 1959 Busan MBC was sold to Kim Ji-tae, who owned the Busan Daily. Its management was revamped, and the network was saved from bankruptcy. After the network was rejuvenated, Kim decided to launch a private radio station in Seoul. That year, the postal ministry had approved four private stations. Kim purchased the right to operate a radio station in Seoul and launched a network in 1961, with a small AM station (as of 2011, the chief stockholder of Busan MBC is MBC in Seoul); MBC became the first private broadcasting network in South Korea.
After the military coup on May 16th,1961, the network faced a challenge when Kim was accused by Park Chung-hee (South Korea's then-President) of corruption. Kim, under pressure, surrendered both Busan MBC and Busan Ilbo to the May 16 Scholarship Foundation in May 1962. It began television broadcasting on August 8, 1969 (MBC-TV was the third TV network in South Korea; the first is KBS-TV which was launched on January 1, 1962 while the second, TBC-TV, which is owned by Joong-ang Ilbo, was launched in 1964) and FM radio broadcasts in 1971. However, when the network faced severe financial problems to promote its television network, Park Chung-hee ordered 11 major companies to buy out 70% of MBC stocks from May 16 Scholarship Foundation to provide its financial support. Until 1980, these major companies could not sell MBC stocks nor request dividends from MBC without the government's approval. Under the Chun Doo-hwan regime, South Korea's media policy had changed. The regime had closed several private commercial radio and TV networks and most of MBC's shares were taken by the government; MBC lost its position as a private broadcaster. On November 14, 1980, 70% of the network's stock was given to the Korean Broadcasting System (KBS).
Partly to address concerns following the country's 1987 democratic reforms, the National Assembly established the Foundation for Broadcast Culture on December 26, 1988 to insulate MBC from political influence and KBS. Now, the network is owned by the Foundation of Broadcast Culture (which owns 70% of the company's stock) while the Jung-Su Scholarship Foundation (former May 16 Scholarship Foundation) owns 30%. Although the network is now managed by the Foundation, MBC has maintained its role as a commercial broadcaster. MBC has had a jingle since 1969: Korean: "MBC...문화방송", "MBC...Munhwa Bangsong" in romanization and "MBC...Munhwa Broadcasting" in English; it was also used in 1994 for the silver anniversary of MBC-TV.
In 1991, MBC, the first private commercial broadcaster network in South Korea, lost its monopoly when the government allowed the second private commercial broadcaster station SBS to begin broadcasting on MBC 30th Anniversary, December 2–9, 1991. MBC and SBS celebrated their anniversary at December 1992 in MBC 31st Anniversary and SBS 2nd Anniversary on December 2–9, 1992. It also done in 1996, to celebrate MBC 35th Anniversary and SBS 6th Anniversary.
In 2001, MBC launched satellite and cable television broadcasting. As part of this expansion it created MBC America, a subsidiary based in Los Angeles, California, USA, to distribute its programming throughout the Americas. On August 1, 2008 MBC America launched MBC-D, a television network carried on the digital subchannels of KSCI-TV, KTSF-TV, and WMBC-TV. The service was planned to be launched in Atlanta, Chicago, and Washington, D.C. by the end of the year. In northeast metro Atlanta, it aired on WKTB-CD channel 47.3, but as of 2011 is on WSKC-CD channel 22.1.
On October 21, 2011, the heads of MBC and Google signed an agreement of partnership. MBC will release 10,000 hours of content produced before 2005. The files will be divided into 10-minute clips with advertisement in between. MBC is also interested in holding a K-pop concert at the head office of Google to celebrate the partnership. The concert was broadcast live worldwide through YouTube on May 21, 2012.

Kaynak / Source
Cevapla
#3
MBC Kanalları

*1 karasal TV (MBC-TV 11), 3 radyo (1 AM (MBC-AM 900), 2 FM (FM4U 91.9 ve Standart FM 95.9))
* 5 kablolu (drama, spor, oyun gösterisi, çeşitli ve belgesel)
* 5 uydu (drama, spor, oyun gösterisi, çeşitli ve belgesel)
* 3 karasal DMB (TV, radyo, veri)
* 2 uydu DMB (drama, spor)

English

MBC Channels

* 1 terrestrial TV (MBC-TV 11), 3 radio (1 AM (MBC-AM 900), 2 FM (FM4U 91.9 and Standard FM 95.9))
* 5 cable (drama, sports, game-show, variety and documentary)
* 5 satellite (drama, sports, game-show, variety and documentary)
* 3 terrestrial DMB (TV, radio, data)
* 2 satellite DMB (drama, sports)


MBC Programları

1. Drama

MBC dramaları, "Kore Dalgası’nın" bir parçası olmuştur. MBC dramaları, Asya, Orta Doğu, Afrika ve Amerika'daki toplam 30 ülkeye ihraç edilmektedir. Dae Jang Geum adlı drama, Çin, Tayvan ve Hong Kong’ta yüksek izleyici kitlesine sahiptir; onun popülaritesi Japonya dahil 50 ülkede devam etmiştir. Yüksek izleyici kitlesine sahip diğer dramaları ise; Jumong, Coffee Prince, Yi San, Queen Seon Deok ve Dong Yi’dir.

2. Eğlence

MBC’nin reality programı “Infinite Challenge”, üst üste üç yıl yüksek bir reting oranı yakalamıştır. Komedyenler, Güney Kore’deki yabancı işçilerin ailelerinin okumasını ve yaşlılara tıbbi yardım sağlamayı teşvik eden Exlamation ((2007 yılında çalışma sona erdi) adlı bir prıgram düzenlediler.

3. Güncel Konular ve Belgeseller

MBC belgeselleri, dış ilişkilerden çevre sorunlarına kadar uzanan, geniş bir yelpazeyi kapsamaktadır. 1990 yılında PD Notebook’un tanıtımı yapılmış ve o zamandan beri gazetecilik açısından araştırmalarıyla ün kazanmıştır. Bölümlere, Koreli genetikçi Hwang Woo-Suk’un bilimsel dolandırıcılığını ve ABD sığır eti ithaline karşı argümanlar içeren başka bir olay da dahil edilmiştir. “Amerikan Sığır Eti Deli Dana Hastalığı’na Karşı Gerçekten Güvenli mi?” başlıklı ikinci bölüm ABD’deki sığır etinin Seoul’e ithaline karşı düzenlenen üç aylık bir protestoya katkıda bulunmuştur. O zamandan beri, bölümün doğruluk ve programın bilgi edinme yöntemi sorgulanmıştır. MBC güncel olaylar ve belgesel programları, New York ve Banff Televizyon Festivali, Asya Televizyon Ödülleri, ABU Ödüller, Dünya Vizyonu ve Japonya'nın Vahşi Yaşam Festivali ile tanınma hakkı kazandı.

4. Tartışmalar

2012 Haziran ayında MBC, “Yabancılarla İlişki İle İşgili Olarak Şok Edici Gerçek” adlı belgesel programının “Farklı Düşün” bölümü ile eleştirilerin hedefi haline geldi. Video, Koreli kadınlar ve yabancı erkekler arasındaki ilişkinin, Koreliler tarafından ele alınması gereken "sosyal sorun" olduğunu iddia etmektedir. Şikayetler üzerine MBC, “Belgesel, dış kaynaklıdır ve şirket içinde üretilmemiştir.” açıklamasını yaptı.

5. Haber ve Spor

MBC, 19 adet bölge istasyonuna, 9 adet daimi yurtdışı bürosuna ve CNN, APTN, Reuters TV veNBC ile hizmet düzenlemelerine sahiptir. Aynı zamanda, News Magazine 2580, News Who, 100-Minute Debate, Economy Magazine, Global Report and North Korea Report gibi günün siyasi, ekonomik, sosyal ve kültürel konularını kapsayan haber analiz programları da yapmaktadır.

English

MBC Programs

1. Drama

MBC dramas have been part of the "Korean Wave". MBC dramas are exported to 30 countries in Asia, the Middle East, Africa and the Americas. Dae Jang Geum has high audience ratings in China, Taiwan and Hong Kong; its popularity has continued in 50 countries, including Japan. Other dramas that have enjoyed high viewership include Jumong, The 1st Shop of Coffee Prince, Yi San, Queen Seon Deok, and the recent drama Dong Yi.

2. Entertainment

MBC’s reality program Infinite Challenge has enjoyed high ratings for three consecutive years. The comedians hosting Exclamation! (which ended its run in 2007) have promoted reading, reuniting foreign workers in South Korea with their families and providing medical help to the elderly.

3. Current Affairs and Documentaries

MBC documentaries encompass a wide range of issues, from foreign affairs to the environment. PD Notebook premiered in 1990, and has since earned notoriety for its investigations from a journalistic standpoint. Episodes have included one covering scientific fraud by Korean geneticist Hwang Woo-Suk, and another containing arguments against importing US beef.[6] The latter episode, entitled "Is American Beef Really Safe from Mad Cow Disease?", contributed to three months of protest in Seoul against importing US beef. Since then, the accuracy of the episode and the program's method of obtaining information has been questioned.[7][8][9] MBC current-affairs and documentary programs have won recognition from the New York and Banff TV Festivals, the Asian TV Awards, ABU Prizes, Earth Vision and the Japan Wildlife Festival.

4. Controversies

In June 2012 MBC came under fire for a segment on their "Think Different" documentary section called "The Shocking Truth about Relationships with Foreigners." The video alleges that relationships between Korean women and foreign men is a "social problem" that must be dealt with by Koreans. In response to complaints, an MBC "representative responded that the documentary was outsourced and not produced in-house."

5. News and Sports

MBC has 19 regional stations in Korea, 9 permanent overseas bureaus and service arrangements with CNN, APTN, Reuters TV and NBC. It also produces news-analysis programs such as News Magazine 2580, News Who, 100-Minute Debate, Economy Magazine, Global Report and North Korea Report covering the political, economic, social and cultural issues of the days..

Kaynak / Source
Cevapla
#4
iMBC

iMBC, MBC’nin websitesidir, mevcut ve geçmiş programlar hakkındaki bilgileri kullanıcılara sunmakta ve kullanıcıların programları izlemesine ve indirmesine olanak sağlamaktadır. MBC’nin internet yan kuruluşu olarak 2000 yılı Mart ayında kurulan iMBC, yabancı işletmelere MBC’nin dijital içeriğini sağlamaktadır. Ayrıca iMBC, yeni içeriklerin oluşturulması ve geliştirilmesi için projeler planlamaktadır. Site kullanıcılarına çevrimiçi programları görüntülemek için ücretsiz ve ücretli VOD hizmetleri sunmaktadır. Kamu hizmeti programları, haberler, radyo ve programların canlı yayınları, şu anda ücretsiz olmakla birlikte, drama, eğlence ve güncel konu programları ücretlidir.

Kore’deki ve yurtdışındaki izleyiciler için iMBC, VOD yayın hizmetleri sunmaktadır. Bir bölümün ücreti, genellikle 500 won civarındadır ve kullanıcıların istedikleri gibi birçok video izleyebilmeleri için ayda 15000 won ya da günde 4000 won olarak ücretlendirilmiştir. Yurtdışındaki kullanıcılar için iMBC, 1000 wona VOD indirme ve yayın hizmeti sunmaktadır.

English

iMBC

iMBC is MBC's website, providing users with information on current and past programs and allowing users to download or stream programs to watch. Established in March 2000 as the internet subsidiary of MBC, iMBC uses the digital content of MBC to provide content to internet, mobile and ISP users and foreign businesses. iMBC also plans projects for creating, developing, and circulating new content. The site offers free and paid VOD services for users to view programs online. While the public-service programs, news, radio and programs currently on-air are free, drama, entertainment, and current-affairsprograms are not.
For viewers in Korea and abroad, iMBC offers VOD streaming services. An episode typically costs around ₩500, and there is a fixed fee allowing users to watch as many videos as they wish for ₩4,000 a day or ₩15,000 a month. For users abroad, iMBC offers VOD download and streaming services, available for ₩1000 (about $1 US) each.

Yabancı Ortakları

Nine Network – Avustralya
M6 – Fransa
Channel 3 and Channel 5 – Tayland
Fuji Television ve TV Tokyo – Japonya
TV5 – Filipinler
İndosiar – Endonezya
Astro – Malezya
ATV – Hong Kong
CBS – ABD
CTV – Tayvan
ZDF – Almanya
ITV – Büyük Britanya

English

Foreign Partners

Nine Network – Avustralia
M6 – France
Channel 3 and Channel 5 – Thailand
Fuji Television ve TV Tokyo – Japan
TV5 – Philippines
Indosiar – Indonesia
Astro – Malaysia
ATV – Hong Kong
CBS – United States
CTV – Taiwan
ZDF – Germany
ITV – United Kingdom

Kaynak / Source
Cevapla
#5
Logolar / Logos

MBC'nin İlk Logosu / MBC's First Logo (1961~1969)

[Resim: 39923524.png]

İkinci MBC Logosu / Second MBC Logo (1969~1974)

[Resim: 71667623.png]

Üçüncü MBC Logosu (1974~Mart 1981) / Third MBC Logo (1974~March 1981)

[Resim: 85125516.png]

Dördüncü MBC Logosu (Nisan 1981~Kasım 1981) / Fourth MBC Logo (April 1981~November 1981)[

[Resim: 27420067.png]

Beşinci MBC Logosu (Aralık 1981~1985) / Fifth MBC Logo (December 1981~1985)

[Resim: 17636861.png]

Altıncı MBC Logosu / Sixth MBC Logo (1985~2005)

[Resim: 36915649.png]

Yedinci ve Şimdiki MBC Logosu /Seventh and Current MBC Logo (2005~Günümüz)

[Resim: 39826200.png]
Cevapla
#6
MBC'nin Ünlü Dramaları / MBC's Famous Dramas

Dae Jang Geum (Saraydaki Mücevher)
[Resim: saraydakimcevher.jpg]

Dong Yi (Sarayın İncisi)
[Resim: dongyicasts.jpg]

Coffee Prince
[Resim: coffeeprinceposterwallp.jpg]

Queen Seon Deok (Muhteşem Kraliçe)
[Resim: 001rv1.jpg]

Jumong (Efsane Prens)
[Resim: jumong6az.jpg]

Yi San (Sarayın Rüzgarı)
[Resim: 2442za1.jpg]
Cevapla
#7
[Resim: 45283678.jpg]

[Resim: 98827962.jpg]

[Resim: 81569549.jpg]

[Resim: 15553407.jpg]

[Resim: 15133219.jpg]
Cevapla
#8
[Resim: bra2.jpg]

[Resim: bra3p.jpg]

[Resim: bra4h.jpg]

[Resim: bra5.jpg]

[Resim: bra6.jpg]
Cevapla
#9
Muhteşem bir tanıtım olmuş. Happy0064
Emeğine sağlık abla. Opucuk
[Resim: zpULqK.gif]

Ayenzel
Tumblr
Cevapla
#10
Teşekkürler. ^^
KINGDOM
[Resim: SWIY7k8.gif]
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi