yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Korean Painting
#1
Kore Resim Sanatı

[Resim: goguryeotombmural.jpg]
(Goguryeo Hanedanlığı'ndaki bir mezarın duvar resmi)


Kore Resim Sanatı, Kore'de veya denizaşırı ülkelerdeki Koreliler tarafından yapılan resimleri kapsamaktadır. Ayrıca, ışığın dalga modellerini kullanarak modern ötesi kavramsal sanatlar içinden petroglyphs (tarih öncesinde yapılmış taş resim) gibi çok eski sanatları da içine almaktadır. Kore Kaligrafisi, nadiren yağlıboya resimlerinden oluşmuş ve fırça işi ile ilgilenmiştir.


Giriş
Kore Resim Sanatı'nın tarihi genel olarak, özgür tarzın ilk kez ortaya çıktığı sırada Milattan Sonra yaklaşık 108 yılına dayanır. Çok az araştırma yapılan Goryeo Hanedanlığı'nın mezarlarının üzerinde, fresk ve resimler ortaya çıkmıştır. Joseon Hanedanlığı'na kadar su kadarını söylemek yeterlidir ki, Kore manzaralarıyla yapılmış Çin resimleri, yüz özellikleri, Budist temaları ve Kore astronomisinin çabuk gelişmesiyle birlikte sağlanan gökyüzü ile ilgili gözlemlerin üzerinde durulması ilk etkiyi oluşturmuştur.

Kore Resim Sanatı'nın tarihi boyunca, sık sık dut ağacı kağıdı veya ipek üzerine yapılan siyah firça işinin monokromatik çalışmalarında sabit bir ayrım yapılmıştır. Renkli halk sanatı veya min-hwa, dini tören sanatları, mezar resimleri ve festival sanatlarında renkler geniş ölçüde kullanılmıştır.

Bu ayrımda genellikle sınıflandırma temel alınmıştır: Bilginler, özellikle Konfüçyüsçü sanatta kişinin, tonlamalar dahilindeki monokromatik resimlerde bulunan rengi görebildiğini, ve rengin gerçek kullanımının resimleri kabalaştırıp hayal gücünü sınırladığını hissedebilmiştir. Kore halk sanatı, ve mimari yapıların resmi, ahşap çerçeveler dışında şüphesiz aydınlatıcı olarak görülmüş, tekrardan Çin mimarisinin gelenekleri içinde düzenlenmiş, zengin ve cömert thalo'nun ilk Budist etkileri görülmüş ve Hindistan Sanatı tarafından ana renklerden esinlenmiştir.

1945 sonrasındaki dönemde Kore Resim Sanatı, Batı yaklaşımlarının bir kısmını özümlemiştir. Belirli Avrupalı ressamlar, kalın ve koyu renk boyama tekniği ile fırça darbelerini ön plana çıkararak ilk kez Korelilerin ilgisini çekmiştir. Gauguin Monticelli, Van Gogh, Cezzane, Pissarro ve Braque gibi ressamlar, sanat okullarında en iyi şekilde eğitim görmüş olarak son derece etkili olmuştur. Ve bunlardan modern Kore ressamlarının tonal paletleri çizilmiştir; sarı okra, kadmiyum sarısı, napoli sarısı, kırmızı toprak ve koyu kahverengi (sienna). Tüm kalın boyalı resimler kabaca fırça darbeleri almış ve çoğu kez ağır yapılı tuvaller ya da kalın el yapımı çakilla kaplanmış kağıtlar sergilenmiştir.

Renk teorisi, biçimsel perspektif üzerinde kullanılmış ve ressamlar üzerindeki ilk etkinin seramik sanatına olmasından itibaren resimsel sanat ve pop-grafik arasında ancak bir örtüşme olmuştur.



Goguryeo Ressamları
Goguryeo sanatı, genellikle tasvirlerinin gücü için belirlenmiş mezar resimlerini muhafaza etmiştir. Goguryeo mezarlarında ve diğer duvar resimlerinde sanatın ince ayrıntıları görülebilmektedir. Sanat eserlerinin birçoğunun boyamasında orijinal bir stil bulunmaktadır.

Goguryeo mezarlarının duvarlarına yapılan resimler, Goguryeo Dönemi'nde Milattan Sonra yaklaşık 500 yılından kalmadır (37 M.Ö.-M.S. 668). Bu görkemli ve hala renkli olan duvar resimleri, tarihteki Kore mitolojilerini ve onların günlük yaşamlarını göstermektedir. 2005 yılı başlarında, genellikle Güney Hwanghae Eyaleti'nin Anak alanı, Pyeongyang yakınlarındaki Taedong Nehri'nin havzasında 70 duvar resmi bulunmuştur. Japonya'da hazine olarak sayılan Horyu Tapınağı'nın duvar resimleri, Goguryeo papazi Damjing tarafından yapılmıştır.



Goryeo Hanedanlığı Döneminde Resim Sanatı
Goryeo Hanedanlığı süresince, Budizmin hizmetinde son derece güzel resimler yapılmıştır; Bodhisattva Avalokiteshvara'nin resimleri, özellikle onların zerafet ve ruhanılık yönünü belirtmektedir.
Yi Nyeong ve Yi Je-hyeon da Budist geleneklerinin dışındaki saygıdeğer önemli Goryeo ressamlarındandır.




Joseon Hanedanlığı Döneminde Resim Sanatı
Konfüçyüsçülük'ün etkisi dönemin Budizm'inin yerini almış, ancak Budizm ögeleri aynen kalmış, Budizm sanatı çöküş yaşamamış, aynen devam etmiş ve korunmuştur.
Joseon Hanedanlığı askeri korumaya başladığında Goryeo stili, gelişmeye meydan vermiş ve Budist resimlemeleri (Bambu, Orkide, Erik ve Krizantem; ve bilindik iyi şans sembolleri) hâlâ resim türlerinin bir parçası olarak kalmıştır. Ne renkler ne de modeller herhangi bir değişikliğe uğramamıştır.




----------------



English



Korean Painting
Korean painting includes paintings made in Korea or by overseas Koreans on all surfaces. It includes art as old as the petroglyphs through post-modern conceptual art using transient forms of light. Calligraphy rarely occurs in oil paintings and is dealt with in the brushwork entry, Korean calligraphy.



Introduction
Generally the history of Korean painting is dated to approximately 108 C.E., when it first appears as an independent form. Between that time and the paintings and frescoes that appear on the Goryeo dynasty tombs, there has been little research. Suffice to say that until the Joseon dynasty the primary influence was Chinese painting though done with Korean landscapes, facial features, Buddhist topics, and an emphasis on celestial observation in keeping with the rapid development of Korean astronomy.

Throughout the history of Korean painting, there has been a constant separation of monochromatic works of black brushwork on very often mulberry paper or silk; and the colourful folk art or min-hwa, ritual arts, tomb paintings, and festival arts which had extensive use of colour.

This distinction was often class-based: scholars, particularly in Confucian art felt that one could see colour in monochromatic paintings within the gradations and felt that the actual use of colour coarsened the paintings, and restricted the imagination. Korean folk art, and painting of architectural frames was seen as brightening certain outside wood frames, and again within the tradition of Chinese architecture, and the early Buddhist influences of profuse rich thalo and primary colours inspired by Art of India.

Korean painters in the post-1945 period have assimilated some of the approaches of the west. Certain European artists with thick impasto technique and foregrounded brushstrokes captured the Korean interest first. Such artists as Gauguin, Monticelli, Van Gogh, Cezanne, Pissarro, and Braque have been highly influential as they have been the most taught in art schools, with books both readily available and translated into Korean early. And from these have been drawn the tonal palettes of modern Korean artists: yellow ochre, cadmium yellow, Naples yellow, red earth, and sienna. All thickly painted, roughly stroked, and often showing heavily textured canvases or thick pebbled handmade papers.

Colour theory has been used over formal perspective, and there has yet to be an overlap between painterly art and pop-graphics, since the primary influence on painters is ceramics art.




Goguryeo Painters
Goguryeo art, preserved largely in tomb paintings, is noted for the vigour of its imagery. Finely detailed art can be seen in Goguryeo tombs and other murals. Many of the art pieces has an original style of painting.

Goruryeo tomb murals date from around AD 500 during the Goguryeo period, 37 BC-AD 668. These magnificent, still strongly colored murals show daily life and Korean mythologies of the time. By 2005, 70 murals had been found, mostly in the Taedong river basin near Pyongyang, the Anak area in South Hwanghae province. The murals of Horyu Temple, which are considered as treasures in Japan, were painted by the Goguryeo monk, Damjing.




Goryeo Dynasty Painting
Avalokiteshvara painting from the Korean Goryeo Dynasty, 1310 CE.During the Goryeo dynasty exceptionally beautiful paintings were produced in the service of Buddhism; paintings of the bodhisattva Avalokiteshvara (Korean: Gwaneum Bosal) are especially noted for their elegance and spirituality.
Yi Nyeong and Yi Je-hyeon are considered significant Goryeo artists outside of the Buddhist tradition




Joseon Dynasty Painting
The influence of Confucianism superseded that of Buddhism in this period, however Buddhist elements remained and it is not true that Buddhist art declined, it continued, and was encouraged but not by the imperial centres of art, or the accepted taste of the Joseon Dynasty publicly; however in private homes, and indeed in the summer palaces of the Joseon Dynasty kings, the simplicity of Buddhist art was given great appreciation - but it was not seen as citified art.

While the Joseon Dynasty began under military auspices, Goreyo styles were let to evolve, and Buddhist iconography (bamboo, orchid, plum and chrysanthemum; and the familiar knotted goodluck symbols) were still a part of genre paintings. Neither colours nor forms had any real change, and rulers stood aside from edicts on art. Ming ideals and imported techniques continued in early dynasty idealized works.

Çeviri : PerSpEcTiF

Source : Wikipedia

Cevapla
#2
Hyewon Tarafindan Yapilmis "Portrait of a Beauty" (Güzelligin Portresi) Eseri

Bir Goguryeo Mezarindan Ay Tanriçasinin Tasviri


Milattan Önce 1310, Koreli Goryeo Hanedanligi'ndan Avalokiteśvara'nin Resmi

Joseon Hanedanligi'nda Owon Tarafindan Yapilan Resim

Ahn Gyeon , A Dream of Amusement in the Garden of Peach Blossoms, 1447, Tenri Üniversitesi Merkez Kütüphanesi

Yi Ahm (1499-?), Mother Dog, 15. Yüzyil, Kore Ulusal Müzesi
Cevapla
#3
Jeong Seon (1676–1759), A View of Geumgang, 1734, Hoam Galerisi

Kim Hong-do (1745-?), Two Men Wrestle, 18th century, Kore Ulusal Müzesi

Kim Hong-do, A Cat and a Butterfly, 18th century, Gansong Sanat Galerisi

Shin Yun-bok (1758-?), A Boat Ride, 1805, Gansong Sanat Galerisi

Jo Hee-ryong (1797–1859), A House amongst Apricot Trees, Gansong Sanat Galerisi
Cevapla
#4
Kore'nin resim tarihi bir nevi özetlenmis. Çok güzel böyle bir paylasimin olmasi tesekkürler paylasim için. Alkis
www
Cevapla
#5
Konu için tesekkürler ablacim...
Kore'liler gerçekten gökyüzü bilimine önem veriyorlar...Smile
www
Cevapla
#6
Kullandiklari teknik ve tarz çok hosuma gidiyor. Tesekkürler bu güzel konu için.. Smile
Cevapla
#7
Detayli çok basarili bir sunum olmus Merve tesekkür ederiz ...AlkisAlkisAlkis
Cevapla
#8
Joseon Hanedanligi Dönemi resim sanatinda, Konfüçyüsçülük etkisinin Budizm'in yerini almasi ancak Budizm sanatinin da korunmus olmasi ilgimi çekti. Çok güzel bir sunum, tesekkür ederiz Merve...Onay
Cevapla
#9
Çok güzel bir konu olmus, tesekkür ederiz. Onay
Cevapla
#10
Paylasiminiz için tesekkür ederim...
O güzel yüreğinize selam olsun.İyi ki varsınız.
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi