Kore'de Hat Sanatı / Korean Calligraphy
Çince karakterler muhtemelen Budizmin yayılması ile 2. veya 3. yüzyıl gibi Kore'de de yayıldı. Çin hat sanatı Tang Hanedanı kültürüne duyulan hayranlıkla Birleşik Silla Krallığı döneminde büyüdü ve 8. yüzyılda Kim Saeng Wang Xizhi ile karşılaştırıldığından dolayı ilk Kore Hat Sanatı ustası olarak kabul edildi. Şair Choe Chiwon da Haeundae, Busan'daki bir kayanın içine oyulmuş kaligrafi örneğiyle tanınır.
Zhao Mengfu gibi daha yuvarlak tarzı moda haline getiren Tang ustaları Yu Shinan, Ouyang Xun ve Yan Zhenqing gibi bir açısal stile sahip olanlar bunu 14. yüzyıla kadar devam ettirdi. Kore'de hat sanatı yıllarca devam ederek daha da biçimci oldu. Kim Jeong-Hee eski Çin Lishu komut dosyasından esinlenerek Jusa tarzı olarak bilinen ve tanıtılan hat sanatı, 19. yüzyılın başlarında Kore Hat sanatında devrim olarak kabul edildi.
Bilimsel sınıflarda Çince karakterler kullanıldığında, Kore hat sanatında Kore-Japon işgaline (1910-1945) kadar Hanja kullanıldı. Milliyetçi duygular yerli Hangul alfabesinin yaygınlaşmasına yol açtı ve Hangul kullanarak yapılan hat çalışmalarında yeniden bir canlanma görüldü.
Zhao Mengfu gibi daha yuvarlak tarzı moda haline getiren Tang ustaları Yu Shinan, Ouyang Xun ve Yan Zhenqing gibi bir açısal stile sahip olanlar bunu 14. yüzyıla kadar devam ettirdi. Kore'de hat sanatı yıllarca devam ederek daha da biçimci oldu. Kim Jeong-Hee eski Çin Lishu komut dosyasından esinlenerek Jusa tarzı olarak bilinen ve tanıtılan hat sanatı, 19. yüzyılın başlarında Kore Hat sanatında devrim olarak kabul edildi.
Bilimsel sınıflarda Çince karakterler kullanıldığında, Kore hat sanatında Kore-Japon işgaline (1910-1945) kadar Hanja kullanıldı. Milliyetçi duygular yerli Hangul alfabesinin yaygınlaşmasına yol açtı ve Hangul kullanarak yapılan hat çalışmalarında yeniden bir canlanma görüldü.
Çeviri: 90_ Aslı
ENGLISH
Chinese characters were introduced to in Korea as early as the 2nd or 3rd century AD, probably with the spread of Buddhism. Admiration for Tang Dynasty culture, including Chinese calligraphy, grew during the Unified Silla period, and in the 8th century Kim Saeng became recognized as the earliest Korean calligraphic master, producing work that was compared with that of Wang Xizhi. The poet Choe Chiwon was also known for his calligraphy, a sample of which is engraved in a rock in Haeundae, Busan.
The angular styles of the early Tang masters, Yu Shinan, Ouyang Xun, and Yan Zhenqing, persisted until the 14th century, when the more rounded style of Zhao Mengfu came into vogue. Korean calligraphy became increasingly formalistic in the years that followed. Kim Jeong-Hee revolutionized Korean calligraphy in the early 19th century, introducing what is known as the jusa style after his pen name, inspired by the ancient Chinese lishu script.
As the scholarly classes used Chinese characters, Korean calligraphy used hanja until the 1910–1945 Japanese occupation of Korea. Nationalist sentiment led to the popularization of the native hangul alphabet, and calligraphic works using hangul have since seen a revival.
The angular styles of the early Tang masters, Yu Shinan, Ouyang Xun, and Yan Zhenqing, persisted until the 14th century, when the more rounded style of Zhao Mengfu came into vogue. Korean calligraphy became increasingly formalistic in the years that followed. Kim Jeong-Hee revolutionized Korean calligraphy in the early 19th century, introducing what is known as the jusa style after his pen name, inspired by the ancient Chinese lishu script.
As the scholarly classes used Chinese characters, Korean calligraphy used hanja until the 1910–1945 Japanese occupation of Korea. Nationalist sentiment led to the popularization of the native hangul alphabet, and calligraphic works using hangul have since seen a revival.
Translate: 90_ Aslı