Hangang Bridge / 한강대교
![[Resim: hangangrailwaybridgeseo.jpg]](http://img845.imageshack.us/img845/3505/hangangrailwaybridgeseo.jpg)
Hangang Köprüsü, kelime anlamıyla Han Nehri Köprüsü Güney Kore, Seoul' de Han Nehri üzerinden geçer. Kuzeyde Yongsan-gu ve güneyde Dongjak-gu ilçelerini birbirine bağlar; yapay bir ada olan Nodeulseom üzerinden geçer. Köprü trafiğin 8 şeridinin yanı sıra Seoul metrosunun 1. ve 9. hattını taşır. Kore Meteroloji Müdürlügü, Han Nehri'nin güney buzlanma bölgelerinin 2. ve 4. garnizonları arasındaki bölümünün 100 derecenin üzerine çıkınca donduğunu farz ediyor.
Tarihi
Pontoon köprüleri bu modern köprünün yerinde inşa ediliydi, ancak Han'ın yakınlardaki Hangang Demiryolu Köprüsü 1990'da tamamlanana kadar sabit olmayan geçişleri vardı. Orijinal yaya köprüsü açıldığı zaman köprü yolu üzerindeki planlar 1917 yılına kadar gerçekleşemedi. Temmuz 1925'de bir sel sonucunda hasar gördü. Ocak 1935'de ikinci bir kiriş inşa edildi ve tramvay parçaları eklendi. Kore Savaşı'nın patlak vermesinden sonra, Güney Kore askerleri işgalci kuvvetleri yavaşlatma amacıyla köprüyü ve nehrin tek geçiş yolunu bombaladı. Köprünün bombalanması sonucu çoğunluğunu bu durumdan haberdar edilmemiş sivil mültecilerin oluşturduğu 500 ile 1000 kişi arasında insan öldü. Köprü 1954 yılına kadar tamamen restore edilemedi. 1982 yılında ek şeritler ilave edildi ve adı Hangang Köprüsü olarak değiştirildi.
Çeviri: LeeHeeGi
***
English
The Hangang Bridge, literally Han River bridge, crosses the Han River in Seoul, South Korea. It connects the districts of Yongsan-gu to the north and Dongjak-gu to the south, and crosses over the artificial island of Nodeulseom. The bridge carries eight lanes of traffic, as well as tracks for the Line 1 and Line 9 of the Seoul Metropolitan Subway. The Korea Meteorological Administration considers the Han to be frozen over when the 100-meter section of water between the second and fourth posts of the southern span freezes.
History
Pontoon bridges were moored at the site of the modern bridge, but the Han had no fixed crossings until the nearby Hangang Railway Bridge was completed in 1900. Plans for a road bridge did not materialize until 1917, when the original footbridge (indogyo) opened. It was damaged by a flood in July 1925. In October 1935 a second span was constructed, and tram tracks added. Shortly after the outbreak of the Korean War, South Korean troops bombed the bridge in an attempt to slow invading forces, as it was the river's solitary road crossing. The Hangang Bridge bombing killed between 500 and 1000 people, mostly civilian refugees, who had not been informed of the plans to destroy the bridge. The bridge was not fully restored until 1954. In 1982 additional lanes were added, and it was renamed Hangang Bridge.
Kaynak / Source
![[Resim: hangangrailwaybridgeseo.jpg]](http://img845.imageshack.us/img845/3505/hangangrailwaybridgeseo.jpg)
Hangang Köprüsü, kelime anlamıyla Han Nehri Köprüsü Güney Kore, Seoul' de Han Nehri üzerinden geçer. Kuzeyde Yongsan-gu ve güneyde Dongjak-gu ilçelerini birbirine bağlar; yapay bir ada olan Nodeulseom üzerinden geçer. Köprü trafiğin 8 şeridinin yanı sıra Seoul metrosunun 1. ve 9. hattını taşır. Kore Meteroloji Müdürlügü, Han Nehri'nin güney buzlanma bölgelerinin 2. ve 4. garnizonları arasındaki bölümünün 100 derecenin üzerine çıkınca donduğunu farz ediyor.
Tarihi
Pontoon köprüleri bu modern köprünün yerinde inşa ediliydi, ancak Han'ın yakınlardaki Hangang Demiryolu Köprüsü 1990'da tamamlanana kadar sabit olmayan geçişleri vardı. Orijinal yaya köprüsü açıldığı zaman köprü yolu üzerindeki planlar 1917 yılına kadar gerçekleşemedi. Temmuz 1925'de bir sel sonucunda hasar gördü. Ocak 1935'de ikinci bir kiriş inşa edildi ve tramvay parçaları eklendi. Kore Savaşı'nın patlak vermesinden sonra, Güney Kore askerleri işgalci kuvvetleri yavaşlatma amacıyla köprüyü ve nehrin tek geçiş yolunu bombaladı. Köprünün bombalanması sonucu çoğunluğunu bu durumdan haberdar edilmemiş sivil mültecilerin oluşturduğu 500 ile 1000 kişi arasında insan öldü. Köprü 1954 yılına kadar tamamen restore edilemedi. 1982 yılında ek şeritler ilave edildi ve adı Hangang Köprüsü olarak değiştirildi.
Çeviri: LeeHeeGi
***
English
The Hangang Bridge, literally Han River bridge, crosses the Han River in Seoul, South Korea. It connects the districts of Yongsan-gu to the north and Dongjak-gu to the south, and crosses over the artificial island of Nodeulseom. The bridge carries eight lanes of traffic, as well as tracks for the Line 1 and Line 9 of the Seoul Metropolitan Subway. The Korea Meteorological Administration considers the Han to be frozen over when the 100-meter section of water between the second and fourth posts of the southern span freezes.
History
Pontoon bridges were moored at the site of the modern bridge, but the Han had no fixed crossings until the nearby Hangang Railway Bridge was completed in 1900. Plans for a road bridge did not materialize until 1917, when the original footbridge (indogyo) opened. It was damaged by a flood in July 1925. In October 1935 a second span was constructed, and tram tracks added. Shortly after the outbreak of the Korean War, South Korean troops bombed the bridge in an attempt to slow invading forces, as it was the river's solitary road crossing. The Hangang Bridge bombing killed between 500 and 1000 people, mostly civilian refugees, who had not been informed of the plans to destroy the bridge. The bridge was not fully restored until 1954. In 1982 additional lanes were added, and it was renamed Hangang Bridge.
Kaynak / Source