16-01-2016, Saat: 17:32
Baek Min-seok / 백민석 (Novelist/Roman Yazarı)
![[Resim: vnJ80D.jpg]](http://i.hizliresim.com/vnJ80D.jpg)
Doğum
1971~
Meslek
Roman Yazarı
Ad
Min-seok
Soyad
Baek
Baek Minseok, ' 내가 사랑한 캔디'(I Loved Candy) ile 1995 yılında çıkışını gerçekleştirdi. Eserleri, 1990'ların ortalarındaki Kore kurgusalının hakimi, estetik temsilcisidir- "Tuhaf kurgu".
Tuhaf kurgu, toplumsal normlara ve kabul edilen sistemlere karşıdır, genellikle mizahi bir ışıkta, tuhaf ve acımasızca tasvirler yapar. Kan dondurucu ve grafiksel görüntülerle dolu, yüksek hayal gücü ile karakterize edilen Baek'in eserleri genellikle , onun temsilcisi olan Cotton Field Bizarre Story (Pamuk Tarlasının Tuhaf Hikayesi) romanı gibi, tuhafa doğrudan atıf yapar. Bu nedenlerden dolayı, Baek'in çalışması tuhaf kurgu olarak sınıflandırılmıştır. Baek'in eserlerinde ana karakterler, "The Errand Boy at the Manor" ve "The Poor Hans"(Zavallı Çocuk Hans) öykülerinde olduğu gibi, genellikle erkeklerdir. Yetişkin karakterlerinin psikolojileri bile çocuklarınkine yakındır. Örneğin, "Farm For Dead Owls"(Ölü Baykuşlar Çiftliği)'un ana karakteri, yalnızca oyuncak bebeklerle konuşan 30 yaşında bir erkek çocuktur. Bu eserlerde karakterler büyümeyi ve olgunlaşmayı isterler fakat nihai sonuç, sağlıklı erişkinlik olarak kabul edilenden uzaktır. Akıntıya karşı giden bu karakterler sayesinde Baek, norm olarak düşündüğümüz soruları ve etkilerinin gücünü eleştiriyor.
The Errand Boy at the Manor koleksiyonunda hayaletler de düzenli olarak görülürler fakat fantezi ve peri masallarında görünen türden değillerdir; onlar aslında gündelik gerçekliğimizi ve buradaki gerçeğin altında yatan yalanları temsil etmektedir- bir yetişkin olmak ahlaksız bir toplumun üyesi olmak anlamına gelmektedir; bu nedenle yetişkinlerin gündelik gerçekliğe hakimiyeti kendi içerisinde korkunçtur. Cotton Field Bizarre Story'de bu gündelik terör; adam kaçırmada, cinayetlerde, şiddette, cinsel sapıklık eylemlerinde ve sadomazoşist uygulamalarda kendini gösterir. Rusher'da aynı terör, distopyacı(*herşeyin çok kötü olduğu durum) bir toplum hakkındaki gerçeküstü açıklamalarda ifade edilmektedir. Bu eserlerle Baek, hayatın ahlâkı, sağduyuyu, etikleri hiçe sayan, abartıdan başka birşey olmayan bir boşluk olduğunu göstermektedir.
|| English ||
Birth
1971 ~
Occupation
Novelist
First Name
Min-seok
Family Name
Baek
Baek Minseok made his debut with in 1995 with '내가 사랑한 캔디' (I Loved Candy.) His work is representative of the prevailing aesthetic of Korean fiction in the mid-1990s—“Bizarre fiction.” Bizarre fiction is opposed to societal norms and accepted systems, often portraying the weird and cruel in a humorous light. Characterized by a heightened imagination that is filled with gory and graphic images, Baek’s work often makes direct reference to the bizarre, such as in the case of his representative novel Cotton Field Bizarre Story. For these reasons, Baek’s work has been classified as bizarre fiction.
Boys are often the main characters in Baek’s work, such as in the stories “The Errand Boy at the Manor” and “Poor Boy Hans.” Even the psychologies of his adult characters are closer to that of children. For example, the main character of “Farm for Dead Owls” is a 30-year-old man-child who only talks to dolls. In these works, characters seek growth and development but the final outcome is far from what is regarded as healthy maturity. Through these characters who go against the tide, Baek criticizes the power of influence and questions what we consider to be the “norm.”
Ghosts also make regular appearances in the collection The Errand Boy at the Manor, but they are not the kind that appear in fairy tales and fantasy; they, in fact, represent our everyday reality and here lies the true terror—to become an adult means to become a member of a depraved society; therefore, the everyday reality that adults dominate is in itself terrifying. In Cotton Field Bizarre Story, this quotidian terror manifests itself in kidnappings, murders, violence, perverse sexual acts, and sadomasochistic practices. In Rusher, the same terror is expressed in surreal descriptions about a dystopian society. Through these works, Baek seems to be suggesting that the real world is nothing more than perhaps a somewhat exaggerated fictional space that disregards ethics, morals, and common sense.
Kaynak / Source
![[Resim: vnJ80D.jpg]](http://i.hizliresim.com/vnJ80D.jpg)
Doğum
1971~
Meslek
Roman Yazarı
Ad
Min-seok
Soyad
Baek
Baek Minseok, ' 내가 사랑한 캔디'(I Loved Candy) ile 1995 yılında çıkışını gerçekleştirdi. Eserleri, 1990'ların ortalarındaki Kore kurgusalının hakimi, estetik temsilcisidir- "Tuhaf kurgu".
Tuhaf kurgu, toplumsal normlara ve kabul edilen sistemlere karşıdır, genellikle mizahi bir ışıkta, tuhaf ve acımasızca tasvirler yapar. Kan dondurucu ve grafiksel görüntülerle dolu, yüksek hayal gücü ile karakterize edilen Baek'in eserleri genellikle , onun temsilcisi olan Cotton Field Bizarre Story (Pamuk Tarlasının Tuhaf Hikayesi) romanı gibi, tuhafa doğrudan atıf yapar. Bu nedenlerden dolayı, Baek'in çalışması tuhaf kurgu olarak sınıflandırılmıştır. Baek'in eserlerinde ana karakterler, "The Errand Boy at the Manor" ve "The Poor Hans"(Zavallı Çocuk Hans) öykülerinde olduğu gibi, genellikle erkeklerdir. Yetişkin karakterlerinin psikolojileri bile çocuklarınkine yakındır. Örneğin, "Farm For Dead Owls"(Ölü Baykuşlar Çiftliği)'un ana karakteri, yalnızca oyuncak bebeklerle konuşan 30 yaşında bir erkek çocuktur. Bu eserlerde karakterler büyümeyi ve olgunlaşmayı isterler fakat nihai sonuç, sağlıklı erişkinlik olarak kabul edilenden uzaktır. Akıntıya karşı giden bu karakterler sayesinde Baek, norm olarak düşündüğümüz soruları ve etkilerinin gücünü eleştiriyor.
The Errand Boy at the Manor koleksiyonunda hayaletler de düzenli olarak görülürler fakat fantezi ve peri masallarında görünen türden değillerdir; onlar aslında gündelik gerçekliğimizi ve buradaki gerçeğin altında yatan yalanları temsil etmektedir- bir yetişkin olmak ahlaksız bir toplumun üyesi olmak anlamına gelmektedir; bu nedenle yetişkinlerin gündelik gerçekliğe hakimiyeti kendi içerisinde korkunçtur. Cotton Field Bizarre Story'de bu gündelik terör; adam kaçırmada, cinayetlerde, şiddette, cinsel sapıklık eylemlerinde ve sadomazoşist uygulamalarda kendini gösterir. Rusher'da aynı terör, distopyacı(*herşeyin çok kötü olduğu durum) bir toplum hakkındaki gerçeküstü açıklamalarda ifade edilmektedir. Bu eserlerle Baek, hayatın ahlâkı, sağduyuyu, etikleri hiçe sayan, abartıdan başka birşey olmayan bir boşluk olduğunu göstermektedir.
|| English ||
Birth
1971 ~
Occupation
Novelist
First Name
Min-seok
Family Name
Baek
Baek Minseok made his debut with in 1995 with '내가 사랑한 캔디' (I Loved Candy.) His work is representative of the prevailing aesthetic of Korean fiction in the mid-1990s—“Bizarre fiction.” Bizarre fiction is opposed to societal norms and accepted systems, often portraying the weird and cruel in a humorous light. Characterized by a heightened imagination that is filled with gory and graphic images, Baek’s work often makes direct reference to the bizarre, such as in the case of his representative novel Cotton Field Bizarre Story. For these reasons, Baek’s work has been classified as bizarre fiction.
Boys are often the main characters in Baek’s work, such as in the stories “The Errand Boy at the Manor” and “Poor Boy Hans.” Even the psychologies of his adult characters are closer to that of children. For example, the main character of “Farm for Dead Owls” is a 30-year-old man-child who only talks to dolls. In these works, characters seek growth and development but the final outcome is far from what is regarded as healthy maturity. Through these characters who go against the tide, Baek criticizes the power of influence and questions what we consider to be the “norm.”
Ghosts also make regular appearances in the collection The Errand Boy at the Manor, but they are not the kind that appear in fairy tales and fantasy; they, in fact, represent our everyday reality and here lies the true terror—to become an adult means to become a member of a depraved society; therefore, the everyday reality that adults dominate is in itself terrifying. In Cotton Field Bizarre Story, this quotidian terror manifests itself in kidnappings, murders, violence, perverse sexual acts, and sadomasochistic practices. In Rusher, the same terror is expressed in surreal descriptions about a dystopian society. Through these works, Baek seems to be suggesting that the real world is nothing more than perhaps a somewhat exaggerated fictional space that disregards ethics, morals, and common sense.
Kaynak / Source