13-09-2008, Saat: 15:25
(Son Düzenleme: 18-05-2012, Saat: 12:04, Düzenleyen: crazyfizikci.)
Ankara'ya Metro Standartlarında Banliyö İçin Kredi Japonya ve Kore'den / To the metro standard for a suburb credit to Ankara from Japan and Korea
![[Resim: 90605478.jpg]](http://img829.imageshack.us/img829/9605/90605478.jpg)
32 adet banliyö seti projesinin finansman töreni 16 Mart 2007'de Ankara'da yapıldı.
Törene, Japonya ve Kore'nin Ankara büyükelçileri, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Hazine Müsteşarlığı, Kore KEXIM, Japonya JBIC bankalarının temsilcileri ile çeşitli yetkililer katildi.
Genel Müdürümüz Süleyman Karaman törende yaptığı konuşmada; incan -Kayas hattında hizmet verecek metro standardındaki banliyö dizileri ile günde 300 bin yolcu taşıma kapasitesine ulaşılacağını, yoğun saatlerde 6 dakikada bir, normal saatlerde ise 10 dakika da bir sefer yapılacağını belirterek; " Klimalı, otomatik kapı, kamera, anons ve görsel yayın sistemine sahip tren setlerinin % 25'i yerli katkı ile ROTEM/MITSUI is ortaklığı tarafından üretilecek. Toplam bedeli 215 milyon YTL olan projenin % 75 dış kredi ile finansmanı Japonya ve Kore'den sağlanacak. Tren setlerinin Türkiye'ye maliyeti 140 milyon doları bulacak. Trenlerin ilk seti 2008'de, son tren seti ise 2009'da gelecek. Ankara-Istanbul Hızlı Tren Projesi kapsamında anahatı ile banliyö güzergâhı tamamen ayrılarak, tüm istasyonlar yeniden yapılandırılacak. Böylece, Ankara'da banliyö hizmeti Marmaray projesine benzeyecek." dedi.
Karaman, Türkiye'de demiryolları alanında özellikle son 5 yılda çok önemli gelişmeler yaşandığını, Hükümetin desteği ile demiryollarının 'Devlet Politikası' haline geldiğini, son yıllarda Kamu İktisadi Teşebbüsleri içerisinde en yüksek ödeneğin demiryollarına tahsis edildiğini belirtti.
Hazine Müsteşarlığı adına konuşan Dış Ekonomik İlişkiler Genel Müdürü Memduh Akçay ise, bu proje ile çevre dostu trenlerin hizmete gireceğini, trenlerin yüzde 25 imalatının ve nihai montajının Türkiye'de yapılacağını ifade etti.
Kore KEXIM Bank adına konuşan Mr. Jin Ho Kim , Kim ise, Türkiye'nin Kore'nin özgürlüğüne kavuşmasında yardıma geldiğini, Türkiye ile Kore'nin diplomatik ilişkilerinin başlamasının 50. yılının kutlandığını, Japonya ve Kore'nin rekabete dayalı dünya koşullarında işbirliği yaparak çok güzel bir projede buluştuğunu söyledi.
Japonya JBIC Bankası adına konuşan Mr. Fumio Hoshi de; Japonya ile Türkiye'nin fiziki uzaklığına karşın işbirliğinin her geçen gün arttığını, ekonomisi güçlenen, Avrupa ile Orta Asya arasında ihracat kapısı olan Türkiye'nin daha fazla dikkat çektiğini, Japon yatırımcının Türkiye'de yatırımlarını artırdığını ifade ederek; " JBIC bankası enerji santralleri, çelik sektörü, Bakü-Tiflis petrol boru hattı ile Türk özel sektörüne de kredi vermiştir. Bu proje ile Kore ile işbirliği yapmaktan dolay da son derece mutluyuz. Bundan sonra sanayi alanında da işbirliğimiz giderek artacaktır." seklinde konuştu.
Konuşmaların ardından Genel Müdürümüz Süleyman Karaman, Kore ve Japon Banka yetkileri ile Japon ve Kore Büyükelçilerine günün anısına çini tabak hediye etti.
Kaynak / Source
![[Resim: 90605478.jpg]](http://img829.imageshack.us/img829/9605/90605478.jpg)
32 adet banliyö seti projesinin finansman töreni 16 Mart 2007'de Ankara'da yapıldı.
Törene, Japonya ve Kore'nin Ankara büyükelçileri, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Hazine Müsteşarlığı, Kore KEXIM, Japonya JBIC bankalarının temsilcileri ile çeşitli yetkililer katildi.
Genel Müdürümüz Süleyman Karaman törende yaptığı konuşmada; incan -Kayas hattında hizmet verecek metro standardındaki banliyö dizileri ile günde 300 bin yolcu taşıma kapasitesine ulaşılacağını, yoğun saatlerde 6 dakikada bir, normal saatlerde ise 10 dakika da bir sefer yapılacağını belirterek; " Klimalı, otomatik kapı, kamera, anons ve görsel yayın sistemine sahip tren setlerinin % 25'i yerli katkı ile ROTEM/MITSUI is ortaklığı tarafından üretilecek. Toplam bedeli 215 milyon YTL olan projenin % 75 dış kredi ile finansmanı Japonya ve Kore'den sağlanacak. Tren setlerinin Türkiye'ye maliyeti 140 milyon doları bulacak. Trenlerin ilk seti 2008'de, son tren seti ise 2009'da gelecek. Ankara-Istanbul Hızlı Tren Projesi kapsamında anahatı ile banliyö güzergâhı tamamen ayrılarak, tüm istasyonlar yeniden yapılandırılacak. Böylece, Ankara'da banliyö hizmeti Marmaray projesine benzeyecek." dedi.
Karaman, Türkiye'de demiryolları alanında özellikle son 5 yılda çok önemli gelişmeler yaşandığını, Hükümetin desteği ile demiryollarının 'Devlet Politikası' haline geldiğini, son yıllarda Kamu İktisadi Teşebbüsleri içerisinde en yüksek ödeneğin demiryollarına tahsis edildiğini belirtti.
Hazine Müsteşarlığı adına konuşan Dış Ekonomik İlişkiler Genel Müdürü Memduh Akçay ise, bu proje ile çevre dostu trenlerin hizmete gireceğini, trenlerin yüzde 25 imalatının ve nihai montajının Türkiye'de yapılacağını ifade etti.
Kore KEXIM Bank adına konuşan Mr. Jin Ho Kim , Kim ise, Türkiye'nin Kore'nin özgürlüğüne kavuşmasında yardıma geldiğini, Türkiye ile Kore'nin diplomatik ilişkilerinin başlamasının 50. yılının kutlandığını, Japonya ve Kore'nin rekabete dayalı dünya koşullarında işbirliği yaparak çok güzel bir projede buluştuğunu söyledi.
Japonya JBIC Bankası adına konuşan Mr. Fumio Hoshi de; Japonya ile Türkiye'nin fiziki uzaklığına karşın işbirliğinin her geçen gün arttığını, ekonomisi güçlenen, Avrupa ile Orta Asya arasında ihracat kapısı olan Türkiye'nin daha fazla dikkat çektiğini, Japon yatırımcının Türkiye'de yatırımlarını artırdığını ifade ederek; " JBIC bankası enerji santralleri, çelik sektörü, Bakü-Tiflis petrol boru hattı ile Türk özel sektörüne de kredi vermiştir. Bu proje ile Kore ile işbirliği yapmaktan dolay da son derece mutluyuz. Bundan sonra sanayi alanında da işbirliğimiz giderek artacaktır." seklinde konuştu.
Konuşmaların ardından Genel Müdürümüz Süleyman Karaman, Kore ve Japon Banka yetkileri ile Japon ve Kore Büyükelçilerine günün anısına çini tabak hediye etti.
Kaynak / Source
Saraydaki Mücevher ~ Yi San ~ Se7en ~ Jumong
Denizler İmparatoru~Queen Seon Duk~Hallyu (Korean Wave) Fan Clubs
Denizler İmparatoru~Queen Seon Duk~Hallyu (Korean Wave) Fan Clubs