yukari
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2016 Index of Economic Freedom South Korea
#1
2016 Index of Economic Freedom South Korea

[Resim: 1VJZBY.png]
Fotoğraf: Focuseconomics

Son beş yılda Güney Kore ekonomisi, ekonomik özgürlükte istikrarlı ve kesintisiz bir ilerleme kaydetti. Son düzenlemeler, ekonomideki küçük ve orta ölçekli işletmelere daha büyük bir rol sağlamak amacıyla, düzenleyici verimliliği arttırmaya daha çok önem veriyor. Güney Kore'nin dinamik özel sektörü, iyi eğitimli, çalışkan bir iş gücüyle desteklenerek, ülkenin küresel ticaret ve yatırıma olan açıklığından faydalanmaya devam ediyor.

Ekonomik Bağımsızlık Anlık Görüntü

- 2016 Ekonomik Özgürlük Puanı: 71,7 (0,2 puan)
- Ekonomik Özgürlük Durumu: Çoğunlukla Ücretsiz
- Küresel Derece: 27
- Bölgesel Sıralama: Asya-Pasifik Bölgesi'nde 7. sırada
- Önemli Başarılar: Açık Piyasalar ve Parasal İstikrar
- Endişeler: Yolsuzluk ve İşgücü Özgürlüğü
- 2012'den bu yana Genel Skor Değişimi: +1.8

Zorlu uluslararası ekonomik ortama rağmen, Güney Kore'nin kamu maliyesinin tüm sağlamlığı iyi korunmuştur. Bağımsız yargı sistemi, hukukun üstünlüğünü etkili bir şekilde desteklemektedir. Değişmez emek piyasasının yeniden düzenlenmesi, uzun vadeli rekabet gücünün sağlanması için kritik önemini korumaktadır.

Geçmiş

Muhafazakar Başkan Park Geun-hye, 2013'ün Şubat ayında Kuzey Kore'ye yönelik yeni bir politika vaat eden görevine başladı. Onun "trustpolitik" stratejisi, Pyongyang'ı koşullu ve karşılıklı diplomasi ile angaje ederek, Güney Kore'nin Kuzey Kore saldırılarına karşı savunma becerisini güçlendirmek istedi. Pyongyang, Park'ın "Dresden Deklarasyonu''nu reddedip, 2014 yılında Almanyayı ziyareti sırasında Kore'yle uzlaşma sağlamak için 'emilim yoluyla birleştirme' diye ifade edilen bir vizyon girişiminde bulundu. 2015 yılının başında, ilişkilerin geliştirilmesi adına umutlar vardı, ancak Pyongyang daha sonraki diyalogda tüm girişimleri reddetti. Park'ın görev süresi, üst düzey yöneticilerin karıştığı bir dizi skandalla son buldu. Güney Kore, elektronik, telekomünikasyon, otomobil üretimi ve gemi yapımı alanlarında dünya liderliğini koruyor.

Hukukun Üstünlüğü

Rüşvet ve nüfuz ticareti, hükumetin yolsuzlukla mücadele çabalarına rağmen siyasette, iş dünyasında ve gündelik hayatta devam etmektedir. Chaebols olarak bilinen büyük aile işletmesi olan konglomeralar büyük bir etkiye sahiptir ve ekonomiye hakim olmaya devam etmektedir. Yine de, hukukun üstünlüğü etkili, adalet sistemi bağımsız ve verimlidir. Özel mülkiyet hakları korunmaktadır.

Hükumetin Sınırı

En yüksek kişisel gelir vergisi oranı yüzde 35 ve en yüksek kurumlar vergisi oranı yüzde 22'dir. Bireysel ve kurumsal oranlarda yüzde 10'luk ek bir vergi ve katma değer vergisi toplam vergi yükünü, GSYİH'nın yüzde 24,3'ü seviyesine getiriyor. Hükümet harcamaları, toplam yerli üretiminin yüzde 31,8'i kadardır. Bütçede küçük bir artış yaşandı. Kamu borçları GSYİH'nin yaklaşık yüzde 35'ini oluşturmaktadır.

Düzenleyici Verimlilik

Düzenleyici sistem nispeten daha rekabetçidir. Asgari sermayeye ihtiyaç duyulmaksızın iş kurmak çok zor değildir. İşgücü piyasası dinamik kalmaya devam etmektedir ancak devam eden düzenleyici sabitlik nedeniyle güçlü sendikalar iş yapma maliyetine katkıda bulunmaktadır. Parasal istikrar iyi korunmuştur ancak birçok devlet sübvansiyonu, yenilenebilir enerji projelerinin yanı sıra çocuk bakımı ve tıbbi bakım fiyatlarını da etkilemektedir.

Piyasaların Açılışı

Güney Kore'nin ortalama tarife oranı yüzde 7,7'dir. Ekonominin birçok sektöründeki yabancı yatırım seviyeleri sınırlandırılmıştır. Ekonomide birkaç kamu şirketi faaliyet göstermektedir. Hükumet tazminat vermeden mülkleri kamulaştıramaz. Finans sektörü daha rekabetçi hale gelmesine rağmen iş-kur şirketleri finansman elde etmek için hala mücadele ediyor. Bankacılık sektörü büyük ölçüde istikrarlı bir seyir izliyor.

Kaynak

Çeviri: Yüsra JaeJoong
You're a sky
full of stars

[Resim: 0E8dXo.gif]
Cevapla
#2
2016 Index of Economic Freedom South Korea

Over the past five years, South Korea’s economy has charted steady, uninterrupted progress in economic freedom. Recent reforms have put greater emphasis on enhancing regulatory efficiency and ensuring a larger role for small and medium-size enterprises in the economy. South Korea’s dynamic private sector, bolstered by a well-educated, hard-working labor force, continues to capitalize on the country’s openness to global trade and investment.

- Economic Freedom Snapshot
- 2016 Economic Freedom Score: 71.7 (up 0.2 point)
- Economic Freedom Status: Mostly Free
- Global Ranking: 27th
- Regional Ranking: 7th in the Asia–Pacific Region
- Notable Successes: Open Markets and Monetary Stability
- Concerns: Corruption and Labor Freedom
* Overall Score Change Since 2012: +1.8

Despite the challenging international economic environment, the overall soundness of South Korea’s public finance has been well maintained. The independent judicial system upholds the rule of law effectively, but corruption continues to undermine confidence and trust in political institutions. Reforming the rigid labor market remains critical to ensuring long-term competitiveness.

Background

Conservative President Park Geun-hye assumed office in February 2013 promising a new policy toward North Korea. Her “trustpolitik” strategy balances enhancing South Korea’s ability to deter North Korean attacks with a willingness to engage Pyongyang in conditional, reciprocal diplomacy. Pyongyang rejected Park’s “Dresden Declaration,” a vision for Korean reconciliation articulated during a 2014 visit to Germany, as an attempt at “unification through absorption.” In early 2015, there were hopes for improved relations, but Pyongyang subsequently rejected all attempts at dialogue. Park’s tenure has been plagued by a series of scandals involving senior administration officials. South Korea remains a world leader in electronics, telecommunications, automobile production, and shipbuilding.

Rule of Low

Bribery and influence peddling persist in politics, business, and everyday life despite government anti-corruption efforts. Large family-run conglomerates known as chaebols enjoy outsized influence and continue to dominate the economy. Nevertheless, the rule of law is effective, the judicial system is independent and efficient, and private property rights are protected.

Limited Government

The top personal income tax rate is 35 percent, and the top corporate tax rate is 22 percent. A 10 percent surtax on individual and corporate rates and a value-added tax bring the overall tax burden to 24.3 percent of GDP. Government spending amounts to 31.8 percent of total domestic output. The budget has generated a small surplus, and public debt equals about 35 percent of GDP.

Regulatory Efficiency

The regulatory framework is relatively competitive. With no minimum capital required, starting a business is not overly burdensome. The labor market remains dynamic, but there are lingering regulatory rigidities, and powerful trade unions add to the cost of conducting business. Monetary stability has been well maintained, but government subsidies of numerous renewable energy projects as well as child care and medical care affect prices.

Open Markets

South Korea’s average tariff rate is 7.7 percent. Foreign investment levels in many sectors of the economy are capped. Several state-owned enterprises are active in the economy. The government may not expropriate property without providing compensation. The financial sector has become more competitive, although business start-ups still struggle to obtain financing. The banking sector remains largely stable.

Source
You're a sky
full of stars

[Resim: 0E8dXo.gif]
Cevapla
#3
2016 Index of Economic Freedom South Korea
Translate: Yüsra YÜCEER

>>> https://www.facebook.com/groups/kgfatr/
Cevapla
#4
Teşekkürler. Onay
Ve sen yine kendi bildiğini okudun...
Kalbi kırık bedenimde bir yara daha açtın.
30.10.2020
Cevapla
#5
Teşekkür ederiz. ^^
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi