30-12-2016, Saat: 13:01
2016 Index of Economic Freedom South Korea
![[Resim: 1VJZBY.png]](http://i.hizliresim.com/1VJZBY.png)
Fotoğraf: Focuseconomics
Son beş yılda Güney Kore ekonomisi, ekonomik özgürlükte istikrarlı ve kesintisiz bir ilerleme kaydetti. Son düzenlemeler, ekonomideki küçük ve orta ölçekli işletmelere daha büyük bir rol sağlamak amacıyla, düzenleyici verimliliği arttırmaya daha çok önem veriyor. Güney Kore'nin dinamik özel sektörü, iyi eğitimli, çalışkan bir iş gücüyle desteklenerek, ülkenin küresel ticaret ve yatırıma olan açıklığından faydalanmaya devam ediyor.
Ekonomik Bağımsızlık Anlık Görüntü
- 2016 Ekonomik Özgürlük Puanı: 71,7 (0,2 puan)
- Ekonomik Özgürlük Durumu: Çoğunlukla Ücretsiz
- Küresel Derece: 27
- Bölgesel Sıralama: Asya-Pasifik Bölgesi'nde 7. sırada
- Önemli Başarılar: Açık Piyasalar ve Parasal İstikrar
- Endişeler: Yolsuzluk ve İşgücü Özgürlüğü
- 2012'den bu yana Genel Skor Değişimi: +1.8
Zorlu uluslararası ekonomik ortama rağmen, Güney Kore'nin kamu maliyesinin tüm sağlamlığı iyi korunmuştur. Bağımsız yargı sistemi, hukukun üstünlüğünü etkili bir şekilde desteklemektedir. Değişmez emek piyasasının yeniden düzenlenmesi, uzun vadeli rekabet gücünün sağlanması için kritik önemini korumaktadır.
Geçmiş
Muhafazakar Başkan Park Geun-hye, 2013'ün Şubat ayında Kuzey Kore'ye yönelik yeni bir politika vaat eden görevine başladı. Onun "trustpolitik" stratejisi, Pyongyang'ı koşullu ve karşılıklı diplomasi ile angaje ederek, Güney Kore'nin Kuzey Kore saldırılarına karşı savunma becerisini güçlendirmek istedi. Pyongyang, Park'ın "Dresden Deklarasyonu''nu reddedip, 2014 yılında Almanyayı ziyareti sırasında Kore'yle uzlaşma sağlamak için 'emilim yoluyla birleştirme' diye ifade edilen bir vizyon girişiminde bulundu. 2015 yılının başında, ilişkilerin geliştirilmesi adına umutlar vardı, ancak Pyongyang daha sonraki diyalogda tüm girişimleri reddetti. Park'ın görev süresi, üst düzey yöneticilerin karıştığı bir dizi skandalla son buldu. Güney Kore, elektronik, telekomünikasyon, otomobil üretimi ve gemi yapımı alanlarında dünya liderliğini koruyor.
Hukukun Üstünlüğü
Rüşvet ve nüfuz ticareti, hükumetin yolsuzlukla mücadele çabalarına rağmen siyasette, iş dünyasında ve gündelik hayatta devam etmektedir. Chaebols olarak bilinen büyük aile işletmesi olan konglomeralar büyük bir etkiye sahiptir ve ekonomiye hakim olmaya devam etmektedir. Yine de, hukukun üstünlüğü etkili, adalet sistemi bağımsız ve verimlidir. Özel mülkiyet hakları korunmaktadır.
Hükumetin Sınırı
En yüksek kişisel gelir vergisi oranı yüzde 35 ve en yüksek kurumlar vergisi oranı yüzde 22'dir. Bireysel ve kurumsal oranlarda yüzde 10'luk ek bir vergi ve katma değer vergisi toplam vergi yükünü, GSYİH'nın yüzde 24,3'ü seviyesine getiriyor. Hükümet harcamaları, toplam yerli üretiminin yüzde 31,8'i kadardır. Bütçede küçük bir artış yaşandı. Kamu borçları GSYİH'nin yaklaşık yüzde 35'ini oluşturmaktadır.
Düzenleyici Verimlilik
Düzenleyici sistem nispeten daha rekabetçidir. Asgari sermayeye ihtiyaç duyulmaksızın iş kurmak çok zor değildir. İşgücü piyasası dinamik kalmaya devam etmektedir ancak devam eden düzenleyici sabitlik nedeniyle güçlü sendikalar iş yapma maliyetine katkıda bulunmaktadır. Parasal istikrar iyi korunmuştur ancak birçok devlet sübvansiyonu, yenilenebilir enerji projelerinin yanı sıra çocuk bakımı ve tıbbi bakım fiyatlarını da etkilemektedir.
Piyasaların Açılışı
Güney Kore'nin ortalama tarife oranı yüzde 7,7'dir. Ekonominin birçok sektöründeki yabancı yatırım seviyeleri sınırlandırılmıştır. Ekonomide birkaç kamu şirketi faaliyet göstermektedir. Hükumet tazminat vermeden mülkleri kamulaştıramaz. Finans sektörü daha rekabetçi hale gelmesine rağmen iş-kur şirketleri finansman elde etmek için hala mücadele ediyor. Bankacılık sektörü büyük ölçüde istikrarlı bir seyir izliyor.
Kaynak
Çeviri: Yüsra JaeJoong
![[Resim: 1VJZBY.png]](http://i.hizliresim.com/1VJZBY.png)
Fotoğraf: Focuseconomics
Son beş yılda Güney Kore ekonomisi, ekonomik özgürlükte istikrarlı ve kesintisiz bir ilerleme kaydetti. Son düzenlemeler, ekonomideki küçük ve orta ölçekli işletmelere daha büyük bir rol sağlamak amacıyla, düzenleyici verimliliği arttırmaya daha çok önem veriyor. Güney Kore'nin dinamik özel sektörü, iyi eğitimli, çalışkan bir iş gücüyle desteklenerek, ülkenin küresel ticaret ve yatırıma olan açıklığından faydalanmaya devam ediyor.
Ekonomik Bağımsızlık Anlık Görüntü
- 2016 Ekonomik Özgürlük Puanı: 71,7 (0,2 puan)
- Ekonomik Özgürlük Durumu: Çoğunlukla Ücretsiz
- Küresel Derece: 27
- Bölgesel Sıralama: Asya-Pasifik Bölgesi'nde 7. sırada
- Önemli Başarılar: Açık Piyasalar ve Parasal İstikrar
- Endişeler: Yolsuzluk ve İşgücü Özgürlüğü
- 2012'den bu yana Genel Skor Değişimi: +1.8
Zorlu uluslararası ekonomik ortama rağmen, Güney Kore'nin kamu maliyesinin tüm sağlamlığı iyi korunmuştur. Bağımsız yargı sistemi, hukukun üstünlüğünü etkili bir şekilde desteklemektedir. Değişmez emek piyasasının yeniden düzenlenmesi, uzun vadeli rekabet gücünün sağlanması için kritik önemini korumaktadır.
Geçmiş
Muhafazakar Başkan Park Geun-hye, 2013'ün Şubat ayında Kuzey Kore'ye yönelik yeni bir politika vaat eden görevine başladı. Onun "trustpolitik" stratejisi, Pyongyang'ı koşullu ve karşılıklı diplomasi ile angaje ederek, Güney Kore'nin Kuzey Kore saldırılarına karşı savunma becerisini güçlendirmek istedi. Pyongyang, Park'ın "Dresden Deklarasyonu''nu reddedip, 2014 yılında Almanyayı ziyareti sırasında Kore'yle uzlaşma sağlamak için 'emilim yoluyla birleştirme' diye ifade edilen bir vizyon girişiminde bulundu. 2015 yılının başında, ilişkilerin geliştirilmesi adına umutlar vardı, ancak Pyongyang daha sonraki diyalogda tüm girişimleri reddetti. Park'ın görev süresi, üst düzey yöneticilerin karıştığı bir dizi skandalla son buldu. Güney Kore, elektronik, telekomünikasyon, otomobil üretimi ve gemi yapımı alanlarında dünya liderliğini koruyor.
Hukukun Üstünlüğü
Rüşvet ve nüfuz ticareti, hükumetin yolsuzlukla mücadele çabalarına rağmen siyasette, iş dünyasında ve gündelik hayatta devam etmektedir. Chaebols olarak bilinen büyük aile işletmesi olan konglomeralar büyük bir etkiye sahiptir ve ekonomiye hakim olmaya devam etmektedir. Yine de, hukukun üstünlüğü etkili, adalet sistemi bağımsız ve verimlidir. Özel mülkiyet hakları korunmaktadır.
Hükumetin Sınırı
En yüksek kişisel gelir vergisi oranı yüzde 35 ve en yüksek kurumlar vergisi oranı yüzde 22'dir. Bireysel ve kurumsal oranlarda yüzde 10'luk ek bir vergi ve katma değer vergisi toplam vergi yükünü, GSYİH'nın yüzde 24,3'ü seviyesine getiriyor. Hükümet harcamaları, toplam yerli üretiminin yüzde 31,8'i kadardır. Bütçede küçük bir artış yaşandı. Kamu borçları GSYİH'nin yaklaşık yüzde 35'ini oluşturmaktadır.
Düzenleyici Verimlilik
Düzenleyici sistem nispeten daha rekabetçidir. Asgari sermayeye ihtiyaç duyulmaksızın iş kurmak çok zor değildir. İşgücü piyasası dinamik kalmaya devam etmektedir ancak devam eden düzenleyici sabitlik nedeniyle güçlü sendikalar iş yapma maliyetine katkıda bulunmaktadır. Parasal istikrar iyi korunmuştur ancak birçok devlet sübvansiyonu, yenilenebilir enerji projelerinin yanı sıra çocuk bakımı ve tıbbi bakım fiyatlarını da etkilemektedir.
Piyasaların Açılışı
Güney Kore'nin ortalama tarife oranı yüzde 7,7'dir. Ekonominin birçok sektöründeki yabancı yatırım seviyeleri sınırlandırılmıştır. Ekonomide birkaç kamu şirketi faaliyet göstermektedir. Hükumet tazminat vermeden mülkleri kamulaştıramaz. Finans sektörü daha rekabetçi hale gelmesine rağmen iş-kur şirketleri finansman elde etmek için hala mücadele ediyor. Bankacılık sektörü büyük ölçüde istikrarlı bir seyir izliyor.
Kaynak
Çeviri: Yüsra JaeJoong
You're a sky
full of stars
![[Resim: 0E8dXo.gif]](https://i.hizliresim.com/0E8dXo.gif)
full of stars
![[Resim: 0E8dXo.gif]](https://i.hizliresim.com/0E8dXo.gif)