31-01-2012, Saat: 3:21
(Son Düzenleme: 14-02-2013, Saat: 16:53, Düzenleyen: haneul-mul.)
1960 - 1970
1960'ların sonlarında ve özellikle 1968 yılında, modern Kore resim yönünde değişmeye başladı. "Gayri resmi" hareket, özgür ifade ruhu ile giderek daha az etkili oldu. Sanatçılar, yeni bir yön ararken geometrik soyutlama ve optik eğilimlerle ilgilenmeye başladı. Özellikle sanatçı gruplarının kökeni özgün değerlerini yeniden ortaya çıkarmak için araştırıldı.
Diğer sanatçı gruplarının, insan ve doğa arasındaki doğuştan gelen birliği ileten konuları yoğun ilgi görmüştür. Avant Garde Grubu ve Space and Time Grubu da bu süre içinde kuruldu. İronik olarak, gelenekleri sınırlarının ötesinde Kore sanatını zorlamaya kalkan bu genç sanatçılar, aslında görünmez bir ahenk olarak insanın ve doğanın geleneksel uyumuna ulaştılar.
1970'lerin sonlarında, tek renkli resimlerdeki bu eğilim yeni bir yöne doğru genişledi. Bu harekete belki Kore minimalizmi de denebilir ama aslında Kore geleneksel formları modern sanatını azaltacak bir yöntem oldu. Bu minimalist ve tek renklilik hareketi de zamanının heykelimsi eğilimlerine karşılık gelmektedir. Geniş çekiciliği ile, Kore ve yurt dışında temsili Kore sanat biçimi haline geldi.
Çeviri: fry1905
-----------------------
English
From the late 1960s and 1968 in particular, modern Korean painting began to change directions. The Informal' movement, with its spirit of free expression, gradually became less influential. Artists, looking for a new direction, became interested in geometrical abstraction and optical trends. In particular, the Origin Group of artists sought to re-establish the original value of form.
Other artist groups took a deep interest in subject-matters that conveyed the innate unity between man and nature. The Avante Garde' Group and space and Time' Group were also formed during this time. Ironically, these young artists, in their attempts to push Korean art beyond the limits of tradition, had actually arrived at the traditional conceptualization of man and nature as an indivisible unity.
In the late 1970s, this trend expanded into the new direction of monochromatic paintings. This movement, which could perhaps be called Korean minimalism, was essentially a method of reducing modern art to Korean traditional forms. This minimalist, monochromatic movement also corresponded well with the sculptural trends of the time. With broad appeal, it became the representative form of Korean art, both in Korea and abroad.
Kaynak / Source
1960'ların sonlarında ve özellikle 1968 yılında, modern Kore resim yönünde değişmeye başladı. "Gayri resmi" hareket, özgür ifade ruhu ile giderek daha az etkili oldu. Sanatçılar, yeni bir yön ararken geometrik soyutlama ve optik eğilimlerle ilgilenmeye başladı. Özellikle sanatçı gruplarının kökeni özgün değerlerini yeniden ortaya çıkarmak için araştırıldı.
Diğer sanatçı gruplarının, insan ve doğa arasındaki doğuştan gelen birliği ileten konuları yoğun ilgi görmüştür. Avant Garde Grubu ve Space and Time Grubu da bu süre içinde kuruldu. İronik olarak, gelenekleri sınırlarının ötesinde Kore sanatını zorlamaya kalkan bu genç sanatçılar, aslında görünmez bir ahenk olarak insanın ve doğanın geleneksel uyumuna ulaştılar.
1970'lerin sonlarında, tek renkli resimlerdeki bu eğilim yeni bir yöne doğru genişledi. Bu harekete belki Kore minimalizmi de denebilir ama aslında Kore geleneksel formları modern sanatını azaltacak bir yöntem oldu. Bu minimalist ve tek renklilik hareketi de zamanının heykelimsi eğilimlerine karşılık gelmektedir. Geniş çekiciliği ile, Kore ve yurt dışında temsili Kore sanat biçimi haline geldi.
Çeviri: fry1905
-----------------------
English
From the late 1960s and 1968 in particular, modern Korean painting began to change directions. The Informal' movement, with its spirit of free expression, gradually became less influential. Artists, looking for a new direction, became interested in geometrical abstraction and optical trends. In particular, the Origin Group of artists sought to re-establish the original value of form.
Other artist groups took a deep interest in subject-matters that conveyed the innate unity between man and nature. The Avante Garde' Group and space and Time' Group were also formed during this time. Ironically, these young artists, in their attempts to push Korean art beyond the limits of tradition, had actually arrived at the traditional conceptualization of man and nature as an indivisible unity.
In the late 1970s, this trend expanded into the new direction of monochromatic paintings. This movement, which could perhaps be called Korean minimalism, was essentially a method of reducing modern art to Korean traditional forms. This minimalist, monochromatic movement also corresponded well with the sculptural trends of the time. With broad appeal, it became the representative form of Korean art, both in Korea and abroad.
Kaynak / Source
INFINITE
SS501 / INFINITE / A-JAX / B.A.P
afazi'm ❤
SS501 / INFINITE / A-JAX / B.A.P
afazi'm ❤