Ramyeon / Ramyun (라면)
![[Resim: pz0Ala.jpg]](http://i.hizliresim.com/pz0Ala.jpg)
Malzemeler
- Tuz
- Erişte
- Hurma yağı
- Patates nişastası
- Buğday unu
- Fermente soya sosu
- Soya fasulyesi yağı
Sos
- Bitkisel protein
- Kuru gal soğanı
- Kurutulmuş lahana
- Kırmızı pul biber
Güney Koreliler yüksek miktarda hazır noodle tüketmektedir, yılda kişi başına 69 adet.
1960 yılında noodle Güney Kore'de popüler oldu ve onun hızlı ve kolay hazırlanışı ile ucuz oluşu çabuk popüler olmasına neden oldu. Güney Kore'de hazır noodlelar hazır olmayanlara göre daha yaygındır ve adı ramyeon(라면)dur. Ramyeon kelime anlamı olarak hazır tür anlamındadır. Güney Kore yemek standlarının çoğu ramyeon yapar ve müşterileri için sos eklerler. Ramyeona sık sık budae jijgae (kelime anlamıyla ordu bazlı güveç) eklenir. Güveç 1950'lerde Güney Kore'de bulunmuştur ve çeşitli malzemelerle yapılmaktadır.
Ramyeon genellikle baharatlıdır. Shin Ramyun (신[辛], kelime anlamı baharatlı) Kore'de en çok satılan markadır. 80 farklı ülkeye ihraç edilmiştir. Kore'deki lider ramyeon üreticisi yurt dışına da bir çok ihracat yapan Nong Shim şirketidir.
2004 yılında 600.000 üzerinde Shin markalı ramyeon Kuzey Kore'ye Ryongchŏn istasyonundaki patlama sonucu yaralanan siviller adına düzenlenen yardım kampanyasının bir parçası olarak gönderilmiştir. Ancak içerideki devlet kaynaklarına göre bunların çoğu Pyongyang üzerine yardım amaçlı gönderilmesine rağmen Kuzey Kore'deki kara marketlerde satılmıştır. Çin'e giden Kuzey Koreli ziyaretçiler Çin mağazalarında sık sık Güney Kore ramyeonu olan ve "Kore Tangmi Ramyeonu" olarak bilinen Shin Ramyeon satın almaktadır. Kuzey Kore'de ramyeon üretimi 2000 yılında başlamıştır. İlk ramyeon markası kkoburang guksu (kelime anlamı kıvrımlı noddle)dur. Daha sonra Kuzey Kore ve Hong-Kong merkezli şirketler tarafından ortak bir girişim başlatıldı ve jeukseok guksu" (kelime anlamıyla hazır noodle) üretilmeye başlandı. Ramyeon Pyongyang ve Nampo'da yaşayan Kuzey Kore elitleri arasında popüler oldu. Acı ve baharatlı Güney Kore ramyeonu aksine Kuzey Kore ramyeonu çok daha hafiftir.
Paketleme
Shin ramyeon bir baharat paketi ile gelir ve kurtulmuş sebzeleri içeren bu paket başka bir kap içinde hazırlanır. Hazır fincan ya da kase şeklinde satılmaktadır. Bu model Kore'de ilk olarak 1981 yılında üretilmiştir. Hazırlık aşamasında yemeğin besin değerini yükseltmek için sebzeler, köfte, yumurta ya da et eklemek mümkündür. Ayrıca deniz ürünleri aromalı, pak choi aromalı ve mantar aromalı çeşitleri de bulunmaktadır.
English
Per capita, South Koreans consume the greatest amount of instant noodles, 69 per capita per year.
In the 1960s, instant noodle became popular in South Korea, and its quick and easy preparation and cheap price made it quickly popular. In South Korea, instant noodles are more common than non-instant noodles; the word ramyeon (라면), generally means the instant kind. Most South Korean food stalls make instant ramyeon and add toppings for their customers. Instant ramyeon is also often added to budae jjigae (literally "army base stew"), a stew made with assorted ingredients, which was invented in the 1950s in South Korea.
Ramyeon is typically spicy. Shin Ramyun (신[辛], literally "spicy") is the best-selling brand in Korea. It is exported to over 80 different countries. The leading manufacturer of ramyeon in Korea is the Nong Shim company, which exports many of its products overseas.
In 2004, over 600,000 boxes of Shin brand Ramyeon were sent to North Korea as part of the aid relief program when Ryongchŏn train station exploded, injuring many North Korean civilians. However, insider sources state that most of it was sold in North Korean black markets, making its way to Pyongyang, instead of distributed as aid. North Korean visitors to China also frequently purchase South Korean ramyeon from Chinese stores, where Shin Ramyeon is known as "Korean Tangmi Ramyeon".
Indigenous production of Ramyeon in North Korea began in 2000. The first Ramyeon brand was "kkoburang guksu", which literally means curved noodles in Korean. Later, a joint venture by North Korean and Hong Kong-based companies began producing "jeukseok guksu" (즉석 국수), which literally means "instant noodles". Ramyeon are popular among North Korean elites who live in Pyongyang and Nampo. In contrast to hot and spicy South Korean Ramyeon, North Korean Ramyeon has a much milder and brothier flavor.
Packaging
Shin Ramyun comes with a seasoning packet and a packet of dehydrated vegetables, and is usually prepared in a pot or other container. It is also sold in an instant cup or instant bowl form. This version was first produced in Korea in 1981. During preparation, it is possible to add vegetables, dumplings, eggs or meat to improve the nutritional value of the meal. There are also seafood flavor, spicy pak choi flavor and mushroom flavor variants of the noodle.
Çeviri: LeeHeeGi
Kaynak / Source
Kaynak / Source 2
![[Resim: pz0Ala.jpg]](http://i.hizliresim.com/pz0Ala.jpg)
Malzemeler
- Tuz
- Erişte
- Hurma yağı
- Patates nişastası
- Buğday unu
- Fermente soya sosu
- Soya fasulyesi yağı
Sos
- Bitkisel protein
- Kuru gal soğanı
- Kurutulmuş lahana
- Kırmızı pul biber
Güney Koreliler yüksek miktarda hazır noodle tüketmektedir, yılda kişi başına 69 adet.
1960 yılında noodle Güney Kore'de popüler oldu ve onun hızlı ve kolay hazırlanışı ile ucuz oluşu çabuk popüler olmasına neden oldu. Güney Kore'de hazır noodlelar hazır olmayanlara göre daha yaygındır ve adı ramyeon(라면)dur. Ramyeon kelime anlamı olarak hazır tür anlamındadır. Güney Kore yemek standlarının çoğu ramyeon yapar ve müşterileri için sos eklerler. Ramyeona sık sık budae jijgae (kelime anlamıyla ordu bazlı güveç) eklenir. Güveç 1950'lerde Güney Kore'de bulunmuştur ve çeşitli malzemelerle yapılmaktadır.
Ramyeon genellikle baharatlıdır. Shin Ramyun (신[辛], kelime anlamı baharatlı) Kore'de en çok satılan markadır. 80 farklı ülkeye ihraç edilmiştir. Kore'deki lider ramyeon üreticisi yurt dışına da bir çok ihracat yapan Nong Shim şirketidir.
2004 yılında 600.000 üzerinde Shin markalı ramyeon Kuzey Kore'ye Ryongchŏn istasyonundaki patlama sonucu yaralanan siviller adına düzenlenen yardım kampanyasının bir parçası olarak gönderilmiştir. Ancak içerideki devlet kaynaklarına göre bunların çoğu Pyongyang üzerine yardım amaçlı gönderilmesine rağmen Kuzey Kore'deki kara marketlerde satılmıştır. Çin'e giden Kuzey Koreli ziyaretçiler Çin mağazalarında sık sık Güney Kore ramyeonu olan ve "Kore Tangmi Ramyeonu" olarak bilinen Shin Ramyeon satın almaktadır. Kuzey Kore'de ramyeon üretimi 2000 yılında başlamıştır. İlk ramyeon markası kkoburang guksu (kelime anlamı kıvrımlı noddle)dur. Daha sonra Kuzey Kore ve Hong-Kong merkezli şirketler tarafından ortak bir girişim başlatıldı ve jeukseok guksu" (kelime anlamıyla hazır noodle) üretilmeye başlandı. Ramyeon Pyongyang ve Nampo'da yaşayan Kuzey Kore elitleri arasında popüler oldu. Acı ve baharatlı Güney Kore ramyeonu aksine Kuzey Kore ramyeonu çok daha hafiftir.
Paketleme
Shin ramyeon bir baharat paketi ile gelir ve kurtulmuş sebzeleri içeren bu paket başka bir kap içinde hazırlanır. Hazır fincan ya da kase şeklinde satılmaktadır. Bu model Kore'de ilk olarak 1981 yılında üretilmiştir. Hazırlık aşamasında yemeğin besin değerini yükseltmek için sebzeler, köfte, yumurta ya da et eklemek mümkündür. Ayrıca deniz ürünleri aromalı, pak choi aromalı ve mantar aromalı çeşitleri de bulunmaktadır.
English
Per capita, South Koreans consume the greatest amount of instant noodles, 69 per capita per year.
In the 1960s, instant noodle became popular in South Korea, and its quick and easy preparation and cheap price made it quickly popular. In South Korea, instant noodles are more common than non-instant noodles; the word ramyeon (라면), generally means the instant kind. Most South Korean food stalls make instant ramyeon and add toppings for their customers. Instant ramyeon is also often added to budae jjigae (literally "army base stew"), a stew made with assorted ingredients, which was invented in the 1950s in South Korea.
Ramyeon is typically spicy. Shin Ramyun (신[辛], literally "spicy") is the best-selling brand in Korea. It is exported to over 80 different countries. The leading manufacturer of ramyeon in Korea is the Nong Shim company, which exports many of its products overseas.
In 2004, over 600,000 boxes of Shin brand Ramyeon were sent to North Korea as part of the aid relief program when Ryongchŏn train station exploded, injuring many North Korean civilians. However, insider sources state that most of it was sold in North Korean black markets, making its way to Pyongyang, instead of distributed as aid. North Korean visitors to China also frequently purchase South Korean ramyeon from Chinese stores, where Shin Ramyeon is known as "Korean Tangmi Ramyeon".
Indigenous production of Ramyeon in North Korea began in 2000. The first Ramyeon brand was "kkoburang guksu", which literally means curved noodles in Korean. Later, a joint venture by North Korean and Hong Kong-based companies began producing "jeukseok guksu" (즉석 국수), which literally means "instant noodles". Ramyeon are popular among North Korean elites who live in Pyongyang and Nampo. In contrast to hot and spicy South Korean Ramyeon, North Korean Ramyeon has a much milder and brothier flavor.
Packaging
Shin Ramyun comes with a seasoning packet and a packet of dehydrated vegetables, and is usually prepared in a pot or other container. It is also sold in an instant cup or instant bowl form. This version was first produced in Korea in 1981. During preparation, it is possible to add vegetables, dumplings, eggs or meat to improve the nutritional value of the meal. There are also seafood flavor, spicy pak choi flavor and mushroom flavor variants of the noodle.
Çeviri: LeeHeeGi
Kaynak / Source
Kaynak / Source 2
INFINITE
SS501 / INFINITE / A-JAX / B.A.P
afazi'm ❤
SS501 / INFINITE / A-JAX / B.A.P
afazi'm ❤